صندوق بین المللی پول در گزارش پایانی ماموریت سال 2018 برای ترکیه، نرخ رشد اقتصادی این کشور را در سال جاری میلادی چهار درصد پیش بینی کرد.

به گزارش مرور نیوز و به نقل از روزنامه صباح، هیات کارشناسان ارشد ماده 4 صندوق بین‌المللی پول در گزارش پایانی تحت عنوان 'مأموریت سال 2018 برای ترکیه'، نرخ رشد اقتصادی ترکیه در سال جاری را چهار درصد پیش‌بینی کردند.
به نوشته این رسانه، در این گزارش به اتخاذ سیاست انبساطی در اقتصاد ترکیه و رشد هفت درصدی اقتصاد در سال 2017 اشاره شده و کسری تولید در نتیجه این رشد بیش از حد انتظار را با نشانه های عدم تعادل مربوطه مثبت ارزیابی می کند.
صباح تاکید کرد: صندوق بین‌المللی پول در گزارشی با عنوان 'چشم‌انداز اقتصادی جهان' در ماه اکتبر 2017، رشد اقتصادی ترکیه در سال‌ 2018 را با توجه به سیاست‌های پولی و کاهش حمایت‌های مالی، 3.5 درصد پیش بینی کرده بود.
 دولت ترکیه رشد اقتصادی این کشور در سال 2017 میلادی را بیش از 6 درصد اعلام کرده بود و موسسه اعتبارسنجی فیچ نیز در گزارشی که اخیرا منتشر شد، متوسط نرخ رشد ترکیه طی پنج سال اخیر را 5.6 درصد اعلام کرد.
فیچ در گزارش خود پیش بینی کرده است که رشد اقتصادی ترکیه پیش از برگزاری انتخابات سال 2019 در نتیجه ارائه بسته های تشویقی جدید به نرخ 4.7 درصد برسد.
به اعتقاد کارشناسان اقتصادی، سیاست‌های اقتصادی تشویقی دولت، بهبود مرحله ای بخش گردشگری و رشد اقتصادی قوی در کشورهای شریک تجاری ترکیه از جمله عوامل تقویت کننده اقتصاد ترکیه در سال 2017 بوده است.