یک مسئول آمریکایی در گفتگو با شبکه ماهواره‌ای الجزیره اعلام کرد که واشنگتن ۱۴ ماه مه آینده سفارت خود را به قدس منتقل می‌کند.

به گزارش مرور نیوز، جنبش مقاومت اسلامی حماس روز 14 مه را به عنوان روز خشم علیه آمریکاو اسرائیل اعلام کرد.

دایره قدس در جنبش حماس با صدور بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن به مرکز اطلاع رسانی فلسطین دورنگار شد، از ملت فلسطین در داخل و خارج خواست تا با تصمیم واشنگتن مبنی بر انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس در چهاردهم مه مخالفت کنند.

حماس همچین خواستار یکپارچه سازی تلاش‌ها و برپایی تظاهرات گسترده مخالفت‌آمیز با این تصمیم و تظاهرات به نشانه لزوم تحقق حق بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین‌شان و نیز شدت بخشیدن به انتفاضه و مقاومت در برابر اشغالگران صهیونیست شد.

این دایره از تمامی امت‌های عربی و اسلامی خواست به نشانه مخالفت با این تصمیم در مقابل سفارتخانه‌های آمریکا در تمامی پایتخت‌های عربی و اسلامی دست به تظاهرات گسترده بزنند تا آمریکا را به لغو تمامی تصمیمات حمایت آمیزش از رژیم صهیونیستی وادارند.

انتقال سفارت آمریکا به قدس

حماس خواستار برخورد قاطعانه با تصمیمات ظالمانه آمریکا علیه ملت فلسطین شد

این جنبش از مجامع جهانی و سازمان ملل و نهادهای حقوق بشر خواست قاطعانه با تصمیمات ظالمانه آمریکا علیه ملت فلسطین برخورد کنند.

یک مسئول وزارت خارجه آمریکا زمان انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به قدس را اعلام کرد.

آمریکا ماه آینده سفارت خود را به قدس منتقل می‌کند

این مسئول آمریکایی در گفتگو با شبکه ماهواره‌ای الجزیره اعلام کرد که واشنگتن ۱۴ ماه مه آینده سفارت خود را به قدس منتقل می‌کند.

این در حالی است که رسانه‌های صهیونیستی نیز تاکید کرده‌اند که آمریکا قصد دارد در هفتادمین سالروز اشغال فلسطین، انتقال سفارت خود به قدس را عملی کند.