سرویس بین الملل- در حالی که روسیه میزبان نشست سه جانبه برای حمایت بیشتر از سوریه مقابل تروریست بود، توطئه غرب در شرق اوکراین حادثه آفرید.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل مرور نیوز به نقل از رسانه های روسیه، اوضاع مناطق شرق اوکراین بار دیگر متشنج شد و گلوله باران این مناطق توسط نیروهای اوکراینی، سه کشته و شماری زخمی بر جا گذاشت.

بنا بر این گزارش، طی 48 ساعت گذشته، منطقه دونتسک در شرق اوکراین (جمهوری خودخوانده دونتسک) بسیار ناآرام بود و بیش از 600 گلوله سلاح های سنگین و خمپاره از سوی نیروهای اوکراینی به سوی این منطقه شلیک شد.

شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه در این باره گزارش داد که بر اثر این تیراندازی های نیروهای اوکراینی در منطقه پتروفسکی در حومه شهر دونتسک یک غیرنظامی کشته شد.

شهر ماکییفکا در استان دونتسک نیز هدف چندین گلوله خمپاره قرار گرفت که بر اثر آن دو نفر از سکنه این منطقه کشته و شماری نیز زخمی شدند. 

در همین حال و بنا به گزارش رسانه های روس، در جمهوری خودخوانده لوهانسک همسایه دونتسک هم وضع ناآرام بود و نیروهای اوکراینی مناطق مختلف لوهانسک را با خمپاره هدف قرار دادند که بر اثر ان یک شبه نظامی مخالف دولت اوکراین زخمی شد.

به گزارش رسانه های روسی، دولت اوکراین تلاش می کند نیروی پلیس اروپایی در مناطق مناقشه شرق این کشور مستقر کند و به همین دلیل همزمان با برگزاری اجلاس چهارجانبه در برلین، با گلوله باران مناطق دونباس تلاش کرد وضع این منطقه را ناآرام نشان دهد تا زمینه برای استقرار نیروی پلیس اروپایی فراهم شود.

اوضاع جمهوری های خودخوانده دونتسک و لوهانسک که از ماه آوریل سال 2014 شاهد مناقشه های خونین با نیروهای اوکراینی بوده و تاکنون حدود 10 هزار نفر در جریان آن کشته و دهها هزار نفر دیگر زخمی شده اند، متشنج است و خطر ازسر گرفته شدن مناقشه مسلحانه در این منطقه وجود دارد.