سفیر آمریکا نزد سازمان ملل با «ناقض‌ِحقوق بشر» خواندن وزیر دادگستری ایران، از شورای حقوق بشر سازمان ملل به دلیل دعوت از وی به شدت انتقاد کرد.

به گزارش مرور نیوز، نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد طی بیانیه ای وزیر دادگستری ایران، سید علیرضا آوایی را ناقض حقوق بشر خواند.

نیکی هیلی، سفیر ایالات متحده آمریکا نزد سازمان ملل در بیانیه‌ای از شورای حقوق بشر سازمان ملل به خاطر دعوت از وزیر دادگستری ایران برای سخنرانی در نشست آن به شدت انتقاد کرد. هیلی در بیانیه خود مدعی شده است که این شورا باید بابت دعوت از یک «وزیر ایرانی بدنام در زمینه نقض حقوق بشر»‌ برای «سخنرانی در نشست سالانه این نهاد» که قرار است این هفته در ژنو برگزار شود «شرمسار»‌ باشد.

در نشست مذکور قرار است وزرا و نمایندگان عالی‌رتبه حدود یکصد کشور جهان حضور یابند.

 کمک‌های ایالات متحده به سازمان ملل قطع می شوند

طبق گزارش تایمز اسرائیل، نیکی هیلی در این بیانیه آورده است که حضور وزیر دادگستری ایران در نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل مؤید انتقادات دولت ترامپ از سازمان ملل است و تهدید کرد که کمک‌های ایالات متحده به این سازمان قطع شوند.

آوایی ناقض حقوق بشر

در بیانیه سفیر آمریکا در سازمان ملل آمده است که شورای حقوق بشر سازمان ملل با «اجازه دادن به ناقضان سریالی حقوق بشر» برای سوءاستفاده از این نهاد «و به استهزا کشیدن اختیارات آن» در راستای نقض بیشتر حقوق بشر، بار دیگر خود را «بی‌اعتبار» می‌کند.

هیلی تأکید کرد که این ماجرا تنها موجب تقویت خواسته ایالات متحده برای اعمال اصلاحات ضروری در این شورا است تا این نهاد به گونه‌ای تغییر یابد که مناسب صرف زمان و هزینه (از سوی آمریکا) شود.