وزارت خارجه آمریکا اظهارات سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه مبنی بر حصول توافق درباره منبج را تکذیب کرد.

به گزارش مرور نیوز، «هیثر نوئرت» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا حصول هرگونه توافق با ترکیه بر سر منبج و حضور شبه‌نظامیان کُرد در این شهر را تکذیب کرد.

نوئرت شامگاه سه‌شنبه طی نشست خبری در پاسخ به سوال یک خبرنگار درباره به تعویق افتادن اجرای توفاق واشنگتن-آنکارا بر سر منبج، گفت: «این مضحک است. چون اصلا توافقی حاصل نشده است!»

«ابراهیم کالین» سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه همان روز گفته بود که درباره منبج با آمریکا به توافق رسیده‌اند اما درپی تغییر وزیر خارجه این کشور، اجرای توافق مذکور برای چند هفته به تعویق می‌افتد.

هدر نائورت

وزارت خارجه آمریکا چیزی برای اعلام درباره مذاکرات بیشتر با آنکارا ندارد

نوئرت در این باره تصریح کرد که وزارت خارجه آمریکا چیزی برای اعلام درباره مذاکرات بیشتر با آنکارا بر سر آینده منبج ندارد.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا روز 22 اسفند طی حکمی «رکس تیلرسون» را از وزارت خارجه برکنار و «مایک پامپئو» رئیس سازمان مرکزی اطلاعات (سیا) را جایگزین او کرد. ترامپ تاکید کرد که برکناری تیلرسون به خاطر اختلاف جدی بر سر توافق هسته‌ای ایران بوده است.

در همین حال اما ترکیه مدعی است که با آمریکا برای خروج نیروهای دموکراتیک سوریه از شهر منبج به توافق رسیده و بعد از خروج آنها، نظامیان دو کشور به صورت مشترک این شهر را اداره خواهند کرد.