وزیر امور خارجه عربستان درباره سخنان اخیر ظریف، در خصوص آمادگی ایران برای دفاع از عربستان در صورتی که در معرض تهاجم خارجی قرار گیرد، گفت: اظهارات ظریف اغلب عجیب و غریب است و عربستان نیازی به ایران برای دفاع از خود ندارد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از خبرگزاری آناتولی، عادل جبیر، وزیر امور خارجه عربستان سعودی، اعلام کرد جان بولتون، مشاور امنیت ملی جدید آمریکا، توافقنامه هسته‌ای با ایران (برجام) را اصلاح خواهد کرد.

او جمعه شب در کنفرانس خبری در واشنگتن مدعی شد: توافقنامه هسته‌ای با ایران نواقص و خلاء‌هایی دارد و جان بولتون، مشاور امنیت ملی جدید آمریکا، تصمیم دارد اصلاحاتی در آن صورت دهد.

وزیر امور خارجه عربستان درباره تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، به انتخاب بولتون به جای هربرت مک مستر در مقام مشاور امنیت ملی آمریکا، گفت: موضع بولتون در قبال ایران معقول و منطقی است و او مصمم است نواقص توافقنامه هسته‌ای با ایران را اصلاح کند.

جبیر افزود: دولت آمریکا به طورجدی در نظر دارد در تاریخ ۱۲ مه (۲۲ اردیبهشت) تحریم‌های دیگری بر ضد ایران اعمال کند و ما با طرف آمریکایی بیشترین مشورت را خواهیم کرد.

او درباره سخنان اخیر محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، در خصوص آمادگی این کشور برای دفاع از عربستان در صورتی که در معرض تهاجم خارجی قرار گیرد، گفت: اظهارات ظریف اغلب عجیب و غریب است و عربستان نیازی به ایران برای دفاع از خود ندارد و خداوند از این کشور و فرزندانش محافظت خواهد کرد.

وزیر امور خارجه عربستان با تکرار ادعاهای خصمانه ریاض علیه کشورمان مدعی شد: عربستان از سال ۱۹۷۹ (۱۳۵۷) از حمایت‌های ایران از تروریسم و دخالت‌های آن در امور داخلی کشور‌های منطقه رنج می‌برد. ایران با تجهیز شبه نظامیان حوثی (جنبش انصارالله) به موشک‌های بالستیک که با آن‌ها خاک عربستان را هدف قرار می‌دهند، نقش مخربی در یمن ایفا می‌کند.

جبیر مدعی شد ریاض بر این عقیده است که بحران یمن باید از طریق گفتگو و راه حل سیاسی پایان یابد و حوثی‌ها (جنبش انصارالله) می‌توانند نقشی متناسب با ظرفیت و جایگاه خود در این کشورایفا کنند.