یک روزنامه عبری زبان گزارش داد که در آرشیو سازمان اطلاعات شوروی سابق (کا. گ. ب) اطلاعاتی پیدا شده است که حکایت از این دارد که شبکه جاسوسی به نفع شوروی سابق در اسرائیل فعالیت می‌کرد که در آن نمایندگان و مهندسان و حتی یک ژنرال ارتش مشغول بودند.

به گزارش مرور نیوز، روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت: یکی از روزنامه نگاران یدیعوت آحارونوت به گزیده‌های مربوط به اسرائیل از آرشیو کلنل واسیلی میتروخین، دبیر سابق بخش آرشیوهای "کا.گ.ب" که در ۱۹۹۲ به غرب مهاجرت کرد، مراجعه کرده است. میتروخین که به انگلیس پناهنده شده بود، از هزاران اسامی پرده برداشت که تاکید کرده است آنها اسامی جاسوسان روسیه در اقصی نقاط جهان هستند. دانشگاه کمبریج انگلیس نیز در سال ۲۰۱۴ آرشیو وی را گشود.

یدیعوت آحارونوت نوشت که آرشیوها شامل فهرستی از شخصیت‌های اسرائیلی نیز می‌شود که به نفع کا.گ.ب فعالیت کرده بودند. آنها برای تحقق هدف اصلی که همان به کار گماردن جاسوسان در بطن احزاب سیاسی در اسرائیل به ویژه حزب چپ گرای تندرو "مابام" بوده، تلاش می‌کردند. این حزب حامی اتحادیه جماهیر شوروی سابق تا اواسط دهه‌ پنجاه بود. سازمان اطلاعات شوروی سابق همچنین موفق شده بود تا سه نماینده از این حزب را به کار بگیرد.

یدیعوت آحارونوت نوشت که یک ژنرال ارتش در میان شخصیت‌های دیگری است که فعالیت‌هایی به نفع روسیه انجام داده‌اند.