رئیس کمیته ویژه تحقیقات مستقل در سوریه وابسته به سازمان ملل گفت که این کمیته تحقیق درباره حمله به مدرسه‌ای در حومه ادلب را آغاز کرده است.

به گزارش مرور نیوز به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، پائولو سرگیو پینیرو، رئیس کمیته ویژه تحقیقات درباره نقض حقوق بشر وابسته به سازمان ملل گفت: این کمیته به تحقیقات دقیق درباره چگونگی این حمله می‌پردازد تا بتواند عامل آن را مشخص کند.

وی مدعی شد نیروهای دولتی سوریه این حمله را که روز بیست و ششم اکتبر در شهرک "حاس" ادلب رخ داد و به کشته شدن دستکم 25 غیرنظامی منجر شد، متهم کرد.

این مسوول گفت که در شرایط کنونی اسناد و مدارکی دال بر اینکه این مدرسه از سوی افراد مسلح برای اهداف نظامی استفاده شده باشد، وجود ندارد اما اگر ثابت شود این حمله "عمدی" بوده "جنایت جنگی" به حساب خواهد آمد.

از سوی دیگر، بان کی‌مون، دبیر کل سازمان ملل حمله به مدرسه‌ای در محله‌های غربی حلب را محکوم کرد.

وی گفت: این حمله که به کشته شدن تعدادی کودک منجر شد در صورتی که عمدی باشد جنایت جنگی به حساب خواهد آمد. مسئولان این حمله باید محاکمه شوند.

بان کی‌مون از شورای امنیت خواست به دادگاه کیفری بین المللی اجازه بررسی تجاوزات صورت گرفته در سوریه را بدهد.

منابع سوری اعلام کردند که در حمله گروه‌های مخالف به محله "الشهباء" در غرب حلب سه کودک کشته و 14 تن دیگر زخمی شدند.

در همین حال گروه‌های مخالف مسلح روز جمعه حمله گسترده‌ای را برای شکستن محاصره شرق حلب آغاز کردند.

شهر حلب و حومه آن شاهد شدیدترین درگیری‌ها و حملات هوایی در دوره اخیر بوده است. آمریکا و غرب، نیروهای دولتی سوریه و روسیه را به انجام حملات علیه اهداف غیرنظامی متهم می‌کنند اما دمشق و مسکو این مساله را رد کرده‌اند.