مقام های ارشد چین و کره جنوبی امروز پنجشنبه در نشستی در سئول درباره برنامه هسته ای کره شمالی و راه های خلع سلاح اتمی این کشور رایزنی و گفت و گو کردند.

به گزارش مرور نیوز به نقل از  از یونهاپ کره جنوبی، مقام های ارشد چین و کره جنوبی امروز در نشستی درباره کره شمالی گفت و گو کردند.

'یانگ جیه چی' عضو ارشد شورای دولتی چین که به کره سفر کرده است امروز پنجشنبه با 'چونگ یویی یونگ' مشاور ارشد امنیت ملی کره جنوبی در این باره مذاکره کرده و توضیحاتی در باره سفر اخیر' کیم جونگ اون' رهبر کره شمالی به پکن داد.

طرفین بر اساس این گزارش در باره خلع سلاح اتمی، راه های حراست از صلح در شبه جزیره کره، حل صلح آمیز این موضوع و برگزاری اجلاس سران دو کره گفت و گو کرده اند.

کره شمالی

اجلاس های سران دو کره و کره شمالی و آمریکا بسیار معنا دار است

مقام کره ای گفت که از سفر کیم به چین استقبال می کند و دیدار وی با 'شی جین پینگ' رییس جمهوری خلق چین و برگزاری اجلاس های سران دو کره و کره شمالی و آمریکا در هفته های آینده را بسیار معنادار می داند.

وی خاطر نشان کرد نشست کاری دو کره در روستای پانمونجوم برگزار شده است و دو کشور موافقت کرده اند اجلاس سران دو کره روز 27 آوریل برابر با 7 اردیبهشت انجام شود.

گفته می شود گفت و گوی سران که در بخش کره جنوبی این روستا انجام می شود نخستین نشستی خواهد بود که رهبر کره شمالی در خاک کره جنوبی شرکت می کند.

دو نشست قبلی کره شمالی و جنوبی، در سال های 2000 و 2007 برگزار شد.