رئیس جمهور ترکیه گفت: در مورد عملیات شاخه زیتون نیز گفت: ۳ هزار و ۸۷۲ تروریست در چارچوب عملیات شاخه زیتون از پای درآمدند.

به گزارش مرور نیوز به نقل از آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در مراسم افتتاح ۸۰ مدرسه و ۵۹ سالن ورزشی مدرسه در استانبول تصریح کرد: با قدرتمندتر شدن ترکیه دامنه مشکلات و مسائلی که با آن مواجه می شویم نیز گسترش می یابد. کارمان آسان نیست؛ از کجا به کجا رسیدیم.

وی در ادامه تاکید کرد: دست از تعقیب گروه های تروریستی برنخواهیم داشت. آنها به سوریه، عفرین و سنجار فرار کردند. به ویژه به حکومت عراق گفتیم که شما مساله پ.ک.ک در سنجار را حل کنید و گرنه ما این مساله را رفع خواهیم کرد. در همه این موارد از کسی اجازه نمی گیریم.

اردوغان در مورد عملیات شاخه زیتون نیز گفت: ۳ هزار و ۸۷۲ تروریست در چارچوب عملیات شاخه زیتون از پای درآمدند.

رجب طیب اردوغان اعلام کرد: ترکیه در آینده شاهد تحولات گسترده ای در بخش آموزشی خواهد بود که به مثابه انقلاب در این بخش خواهد بود.

وی افزود: دستاوردهایی که محقق می شود مهم است اما به نظر من به سطح دلخواه در بخش آموزش و فرهنگ نرسیده ایم و در آینده شاهد تحولاتی خواهیم بود که به مثابه انقلاب در بخش آموزشی است.

از سوی دیگر منابع ترکیه ای اعلام کردند: نیروهای امنیتی ترکیه طی ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۳۰ نفر را به اتهام ارتباط با عاملین کودتای نافرجام ۱۵ جولای ۲۰۱۶ بازداشت کردند.