سرویس بین الملل - مشاور سیاسی رئیس‌جمهور سوریه گفت: عملکرد ائتلاف تحت امر آمریکا در عملیات موصل نشان می‌دهد که واشنگتن ممکن است بخواهد طبق استراتژی دیرینه خود تروریست‌های داعش را به سمت سوریه هدایت کند.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل مرور نیوز، بثینه شعبان، در مصاحبه با «راشا تودی» گفت: فرار احتمالی تروریست‌های داعشی از موصل به سمت سوریه می‌تواند خطر بزرگی را متوجه کشور و حاکمیت ما کند. روسیه و سوریه این مساله را بسیار جدی می‌گیرند. قرار نیست که بنشینیم و تماشا کنیم. روشی که آنها عملیات موصل را با آن اجرا می‌کنند نشان می‌دهد که مایلند تا این تروریست‌ها به سمت سوریه حرکت کنند.

مشاور بشار اسد تاکید کرد: آنها تروریست‌ها را از یک مکان به مکان دیگر هدایت می‌کنند، تروریسیم را در یک مکان محدود کرده و آن را به سمت دیگری هدایت می‌کنند. این حقیقت محضی است که در منطقه ما اتفاق می‌افتد. کشورهای غربی فقط درباره مبارزه با تروریسم حرف می‌زنند و در همین حال تروریست‌های به اصطلاح "میانه‌رو" را تجهیز می‌کنند. متاسفانه شرکای غربی فقط درباره مبارزه با تروریسم حرف می‌زنند، اما واقعا این کار را نمی‌کنند. بلکه بر عکس، کاری که آنها انجام می‌دهند این است که به تروریست‌ها سلاح و مهمات می‌دهند. تمام آن تروریست‌ها نه تنها برای سوریه بلکه برای کل این منطقه خطر محسوب می‌شوند.

بثینه شعبان در ادامه سخنانش گفت: می‌بینیم که کشورهای غربی از آنچه که «میانه‌روها» می‌خوانند حمایت می‌کنند. آنها «میانه‌روی سوری» نیستند. آنها مردم را سلاخی می‌کنند. آنها قطعا نمی‌توانند میانه‌رو باشند.