تلویزیون سوریه امروز (دوشنبه) از صدای چندین انفجار در اطراف فرودگاه التیفور در حومه حمص خبر داد و افزود، فرودگاه با چندین فروند موشک که تصور می‌شود آمریکایی باشند، هدف گرفته شد. خبرگزاری رسمی سوریه نیز از وجود تلفات در پی این حملات خبر داد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)،‌ فرودگاه التیفور سوریه در حومه حمص هدف چندین فروند موشک قرار گرفت.

تلویزیون سوریه افزود، سامانه‌های پدافند هوایی سوریه این موشک‌ها را رهگیری و منهدم کردند.

یک مقام سوریه نیز اظهار داشت، این حملات تعدادی کشته و زخمی برجای گذاشته است.

یک منبع نظامی سوری به تلویزیون این کشور گفت، سامانه‌های پدافند هوایی سوریه هشت فروند از موشک‌ها را رهگیری و ساقط کردند و حمله به فرودگاه التیفور ناکام ماند.

آزمایش های موشکی کره شمالی

آمریکا حمله به این فرودگاه را تکذیب کرد

در حالی که گفته شده این حمله، آمریکایی بوده اما مقامات وزارت دفاع آمریکا گزارش‌ها مبنی بر حمله هوایی این کشور به این پایگاه هوایی دولت سوریه را در ساعات اولیه صبح امروز تکذیب کردند.

آمریکا دست به حمله هوایی در سوریه نزده است

 سخنگوی پنتاگون اظهار داشت، به رغم اینکه اوضاع سوریه را از نزدیک دنبال می‌کند اما آمریکا دست به حمله هوایی در سوریه نزده است. این سخنگو افزود: آمریکا از تلاش‌های دیپلماتیک برای مواخذه مسؤولان استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سوریه حمایت می‌کند.

به گفته این سخنگو، گزارش‌هایی که حکایت از حملات آمریکا به پایگاه‌های نظام سوریه دارند، عاری از صحت هستند.

در این راستا خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام عالی رتبه آمریکایی صحت این گزارش‌ها را تکذیب کرد.

این در حالی است که این حمله کاملا شبیه سناریوی سال گذشته میلادی است که آمریکا در واکنش به ادعای استفاده سوریه از سلاح‌ شیمیایی در خان شیخون، فرودگاه الشعیرات را هدف گرفت.

کاخ سفید نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد، آمریکا دست به هیچ عملیات نظامی علیه سوریه نزده است.

کاخ سفید تاکید کرد، دونالد ترامپ امروز با فرماندهان نظامی درباره وضعیت دوما تشکیل جلسه می‌دهد.