پلیس آلمان روز گذشته تعدادی مظنون به حمله تروریستی به دوی مارتون برلین را بازداشت کرد.

به گزارش مرور نیوز، نشریه فوکوس آلمان و بسیاری از رسانه های آلمانی دیگر از خنثی شدن یک حمله تروریستی توسط پلیس آلمان در پایتخت این کشور خبر دادند.

به نوشته نشریه فوکوس، پلیس آلمان 6 نفر را در این ارتباط دستگیر کرده و سازمان های امنیتی درباره برنامه های احتمالی این افراد برای حملات تروریستی  تحقیق می کنند. گفته می شود افراد دستگیر شده با انیس عامری، عامل تونسی حمله تروریستی به بازارچه کرییمس برلین در دسامبر سال 2016 که منجر به کشته شدن 12 نفر و زخمی شدن ده ها نفر شد در ارتباط بودند.

پلیس در حال تحقیقات درباره برنامه ترورستی افراد دستگیر شده برای حمله به تماشاچیان دوی مارتون برلین که روز گذشته برگزار شد است. مظنون اصلی دستگیر شده یک جوان 19 ساله است که تازه از زندان آزاد شده بود.

روزنامه دی ولت آلمان با استناد به محافل امنیتی نوشت که مظنون اصلی دستگیر شده می خواسته با یک حمله چاقو به تماشاچیان دوی مارتون برلین انتقام کشتن انیس عامری را بگیرد. همچنین در عملیات ویژه پلیس آلمان در روز گذشته دو اتومبیل مصادره شده است.

بر اساس اطلاعات نشریه بیلد آلمان، متهم اصلی برنامه ریزی برای این حمله تروریستی در دسامبر 2017 یک بار دستگیر شده بود، وی اعضای تروریسم داعش را که می خواستند به سوریه سفر کنند راهنمایی می کرده است.

در دوی مارتون برلین که 21 متر طول داشت بیش از 600 پلیس و 540 نیروی نظم دهنده دیگر حضور داشتند.

آلمان روز شنبه نیز شاهد یک حمله تروریستی با  خودروی ون به عابران پیاده در شهر مونستر بود که طی آن سه نفر کشته و تعدادی مجروح شدند.