سخنگوی مرکز اطلاع رسانی اخبار امنیتی عراق از آغاز عملیات گسترده برای پاکسازی مناطق مرزی با سوریه، اردن و عربستان از لوث گروه تروریستی داعش خبر داد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از روسیا الیوم، یحیی رسول سخنگوی مرکز اطلاع رسانی اخبار امنیتی عراق عنوان داشت که عملیات امنیتی برای پاکسازی مناطق مهمی از عراق واقع در نزدیکی مرزهای مشترک با سوریه، اردن و عربستان از لوث عناصر گروه تروریستی داعش آغاز شده است.

وی در ادامه افزود: این مناطق شامل المحلبیه، سنجار و ام جریس واقع در غرب نینوا و هم چنین مناطق البعاج – القیروان الکراح در شمال بغداد است. فرماندهی عملیات صلاح الدین عملیات پاکسازی مناطقی در جنوب الحضر و شمال منطقه الصینیه و منطقه المعالف را از لوث وجود عناصر داعش آغاز کرد.

ارتش سوریه

عملیات امنیتی مناطقی در استان الانبار را در بر می گیرد

رسول تاکید کرد: فرماندهی عملیات الانبار نیز پاکسازی مناطق عکاشات- الرطبه واقع در شمال مسیر ارتباطی میان غرب عراق و مرزهای اردن و هم چنین مناطق راوه تا الرمانه واقع در غرب الانبار و در مرزهای مشترک میان عراق و سوریه را آغاز کرده است. این عملیات امنیتی هم چنین مناطق وادی حوران واقع در استان الانبار و در نزدیکی مرزهای عراق و عربستان را در بر می گیرد.