مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه این اتحادیه به برجام به عنوان یک عنصر راهبردی در امنیت منطقه می‌نگرد، تاکید کرد: ما به اجرای کامل توافق هسته‌ای پایبندیم و در آینده نیز به این کار ادامه خواهیم داد.

به گزارش مرور نیوز، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به بیان توضیحاتی درباره موضع اتحادیه اروپا در قبال برجام پرداخت.

فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از نشست روز دوشنبه شورای روابط خارجی در لوکزامبورگ گفت: ما گفت‌وگوهای بسیار خوبی با وزیران در رابطه با توافق هسته‌ای با ایران داشتیم و در آن روی این موضوع تاکید کردیم که ما تعهدی قدرتمند به اجرای کامل تمامی بخش‌های توافق برجام از طرف همگان داریم.

نگرانی های ترامپ رسیدگی می شود

بنابر گزارش پایگاه اینترنتی اتحادیه اروپا، موگرینی افزود: این مسئله همچنین حمایت از اقداماتی که به‌طور ویژه میان فرانسه، آلمان و انگلیس با دولت آمریکا در جریان است را  دربرمی‌گیرد تا به برخی از نگرانی‌ها که رئیس جمهور ترامپ در رابطه با چارچوب توافق موجود ابراز داشته است، رسیدگی شود.

وی در ادامه تصریح کرد: در این میان تلاش می‌کنیم تا به جامعه بین‌الملل و به طور بدیهی به مقامات ایران در رابطه با این حقیقت اطمینان دهیم که اتحادیه اروپا نه تنها به اجرای کامل توافق پایبند است، بلکه به اجرای کامل این توافق در آینده ادامه خواهد داد، چراکه ما به این توافق به عنوان بخشی راهبردی در امنیت خود و همچنین امنیت منطقه می‌نگریم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین گفت: آشکارا این به معنای آن نیست که به مسائل دیگر که ورای توافق هستند، یعنی موضوعات غیر هسته‌ای ازجمله مسئله سوریه که ما آن را به طور جداگانه بررسی کردیم یا مسئله یمن که به‌طور جداگانه آن را بررسی کردیم یا موضوع حقوق بشر که آن را نیز به‌طور جداگانه بررسی کردیم، رسیدگی نشود. برعکس اتحادیه اروپا، زمانی که موضوع گفت‌وگو با ایران مطرح می‌شود فعال‌ترین بازیگر است و ما پیش از این تحریم‌هایی را در این رابطه و برای رسیدگی به این مسائل وضع کرده‌ایم.

موگرینی در پایان تاکید کرد: ما کماکان این موضوعات را  جدا از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)که قصد داریم آن را صد درصد حفظ کنیم، بررسی خواهیم کرد.