یک ژنرال اسرائیلی از گسترش توان نظامی مصر ابراز نگرانی و تأکید کرده که واشنگتن در قراردادهای نظامی خود با مصر باید برتری نظامی اسرائیل را حفظ کند.

به گزارش مرور نیوز، یمی از ژنرال های عالی رتبه اسرائیلی نسبت به افزایش توان نظامی مصر و فروش زیاد تجهیزات نظامی به این کشور ابراز نگرانی کرد.

«شمعون آراد» ژنرال اسرائیلی و پژوهشگر در مرکز امنیتی اسرائیل در خصوص توان نظامی مصر از افزایش توان نظامی مصر و بی توجهی تل آویو به قراردهای تسلیحاتی امضا شده میان قاهره و واشنگتن مقاله ای نوشت.

وی تأکید کرده است که اقدام آمریکا در ارائه تجهیزات راداری پیشرفته به مصر می تواند برتری نظامی ارتش اسرائیل در برابر ارتش های عربی را کاهش دهد و افزوده که واشنگتن قبلا عادت داشته تا تجهیزات محدودی را به مصر عرضه کند و به این ترتیب نگرانی های اسرائیل در این زمینه کاهش پیدا کرده بود.

جنگنده

سیاست های نظامی مصر را به سوی مبارزه با تروریسم سوق داده شود

آراد ادامه داده که باید دولت رژیم صهیونیستی به واشنگتن بگوید که در قراردهای های نظامی آمریکا با مصر باید برتری نظامی اسرائیل حفظ شود و در عین حال سیاست های نظامی مصر را به سوی مبارزه با تروریسم و حفظ مرزهای خود سوق دهد.

وی تأکید کرده است که اسرائیل همچنین باید از آمریکا بخواهد که با دادن موشک های فرانسوی «اسکالپ»به مصر که بُرد آنها به ۲۰۰ کیلومتر به می رسد مخالفت کند.