وزیر ساخت و ساز رژیم صهیونیستی دستور داده فرایند برنامه‌ریزی و تصویب اختصاص یک محله جدید به نام "شهر ترامپ" برای سفارتخانه‌های کشورهایی که می‌خواهند ساختمان سفارتخانه خود را به قدس منتقل کنند در این شهر آغاز شود .

به گزارش مرور نیوز به نوشته روزنامه اورشلیم پست، یوآو گالانت، وزیر ساخت و ساز رژیم صهیونیستی همچنین نام‌هایی را برای منطقه‌ای که به ساخت این سفارتخانه‌ها اختصاص خواهد یافت، مطرح کرد. او ابتدا گفته بود که این محل "شهر سفارتخانه" نام گذاشته شود اما بعدا گفت که ممکن است تصمیمش عوض شده و به جای آن این منطقه "شهر ترامپ" خوانده شود.

ایستگاه قطار به نام ترامپ در نزدیکی دیوار غربی 

این در حالی است که پیشتر در ماه دسامبر نیز وزیر حمل و نقل اسرائیل اعلام کرده بود که در آینده نزدیک قرار است یک ایستگاه قطار به نام ترامپ در نزدیکی دیوار غربی نامگذاری شود.

وزیر ساخت و ساز اسرائیل پیشتر نیز قبل از تحولات چند هفته اخیر از جمله اعلام انتقال سفارتخانه‌های جمهوری چک، رومانی و هندوراس به شهر قدس نامه‌ای را به مدیرکل وزارتخانه تحت امرش و همچنین یک معمار ارشد فرستاده و از آنها خواسته بود که یک نیروی ضربت برای یافتن یک مکان مناسب برای سفارتخانه‌ها در شهر قدس فوراً آغاز شود.

گالانت از مقام‌های ارشد وزارتخانه خود خواسته راه حل‌هایی را برای اسکان کارمندان سفارتخانه‌های خارجی ارائه دهند.

قدس

وی تصریح کرد: یک الگوی مشخص برای انتقال سفارتخانه‌ها به شهر قدس وجود دارد و ما باید هم اکنون شروع به آماده سازی خود کنیم. ما ممکن است مجبور به ساختن ده‌ها سفارتخانه شویم و به همین منظور نیازمند اراضی جدید هستیم. من از وزارتخانه خودم خواستم تا در سریع‌ترین زمان ممکن به طور جدی اقدام کند.

در عین حال گالانت گفت: مساله ساختن این محله در حومه شهر قدس نیز مطرح است. من می‌خواهم این مکان به اندازه کافی برای آنکه کشورها سفارتخانه‌هایشان را به آن منتقل کنند، جذاب باشد.