رسانه‌های صهیونیستی به نقل از مقامات گروه‌های مخالف سوری مدعی شدند که در حمله موشکی شب گذشته صهیونیست‌ها به سوریه 18 ایرانی شهید شدند.

به گزارش مرور نیوز، در پی انتشار اخباری مبنی بر حمله به سوریه، رسانه های اسرائیلی از شهادت 18 ایرانی در این حمله خبر دادند.

 یک فرمانده سپاه به شهادت رسید

به نقل از روزنامه تایمز آواسرائیل، مقامات گروه‌های مخالف سوری گفته‌اند که 18 ایرانی در حمله شب گذشته اسرائیل به شهرهای حماه و حلب در میان 26 نفری که در نتیجه این حمله کشته شده‌اند، جان خود را از دست دادند که یک فرمانده سپاه نیز در میان آنها بوده است.

شایعه شهادت این تعداد ایرانی در حمله یکشنبه شب رژیم صهیونیستی از سوی منابع محلی مخالف منتشر شده و تاکنون تایید نشده است.

 تلویزیون سوریه به نقل از یک مقام نظامی گزارش داد، حملاتی جدید علیه برخی مقرهای نظامی در حومه حماة و حلب صورت گرفت؛ بدون اینکه هویت عامل این حملات مشخص شود. این در حالی است که منابع رسانه‌ای سوریه احتمال می‌دهند این حملات از جانب رژیم صهیونیستی بوده باشد.

موشک

اسرائیل مسئول حمله است

هم‌چنین روزنامه صهیونیستی هاآرتص نوشت که براساس بعضی گزارش‌ها اسرائیل مسئول حمله است.

منابع نظامی آمریکا نیز به شبکه سی‌ان‌ان گفتند، آمریکا و نیروهای ائتلاف آمریکایی ضد داعش در حملات شب گذشته به مواضع ارتش سوریه دست نداشتند.

فعالان می‌گویند که این حملات بیش از ۴۰ کشته و ۶۰ زخمی در بین نیروهای نظام سوریه و هم‌پیمانان‌شان برجای گذاشت.

دیده‌بان سوریه برای حقوق بشر وابسته به مخالفان که در انگلیس مستقر است نیز اعلام کرد که 26 نیروی حامی دولت سوریه شامل چند ایرانی در جریان این حمله کشته شده‌اند.

بنابر این گزارش، تاکنون هیچ بیانیه رسمی از آمریکا یا انگلیس درباره این حمله منتشر نشده است. نیروی هوایی رژیم صهیونیستی نیز طبق قوانین خود درباره فعالیت هایش در خارج از مرزهای این رژیم اظهارنظری نمی کند.