نخست وزیر ژاپن در دیدار با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در رام‌الله گفت: کشورش از واشنگتن که قرار است سفارتش را در ۱۴ مه به قدس منتقل کند، پیروی نخواهد کرد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از خبرگزاری "وفا"، شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن طی سفر منطقه‌ای خود با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در رام‌الله دیدار کرد و بر حمایت کشورش از روند سیاسی مبتنی بر راهکار دو کشوری و آمادگی توکیو برای مشارکت در تمامی تلاش‌ها در راستای تحقق صلح تاکید کرد.

وی گفت کشورش از واشنگتن که قرار است سفارتش را در ۱۴ مه به قدس منتقل کند، پیروی نخواهد کرد.

آبه تاکید کرد: ژاپن به حمایت از پروژه‌هایی که در ایجاد موسسات و زیر ساخت‌های دولت فلسطین نقش دارد، ادامه می‌دهد.

عباس نیز به آبه گفت: طرف فلسطینی همواره آماده همکاری برای موفقیت هرگونه تلاش بین المللی کارآمد به منظور ایجاد روند سیاسی مبتنی بر قطعنامه‌های مشروع بین‌المللی و اصل راه حل تشکیل دو کشور جهت تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی  قدس شرقی بر اساس مرزهای سال ۱۹۶۷ است.

عباس بر اهمیت طرح صلح فلسطین که در شورای امنیت مطرح شد تاکید کرد. این طرح خواستار برگزاری نشست بین‌المللی صلح طی سال جاری میلادی و ایجاد سازو کار بین المللی چند جانبه برای نظارت بر روند سیاسی است.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین حمایت ممتاز  ژاپن از ملت فلسطین در تمامی زمینه‌ها به ویژه زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و مالی و همچنین حمایت از حقوق قانونی آن در تشکیل کشور و ایجاد نهادهای امنیتی را ستود.