رئیس جمهور فرانسه روز چهارشنبه پس از دیدار با نخست وزیر استرالیا در سیدنی در جمع خبرنگاران گفت: نمی دانم رئیس جمهور آمریکا در تاریخ 12 مه چه تصمیمی در خصوص برجام اتخاذ خواهد کرد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از رویترز، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، گفت: از تصمیم ترامپ در خصوص حفظ توافق هسته ای ایران یا خروج از آن هیچ اطلاعی ندارد.

مکرون روز چهارشنبه پس از دیدار با نخست وزیر استرالیا در سیدنی در جمع خبرنگاران گفت: «نمی دانم رئیس جمهور آمریکا در تاریخ 12 مه (22 اردیبهشت) چه تصمیمی اتخاذ خواهد کرد.»

رئیس جمهور فرانسه در سفر اخیر خود به واشنگتن از دونالد ترامپ خواست به توافق هسته ای ایران پایبند باشد و از آن خارج نشود. با این حال، دولت آمریکا رغبتی به این درخواست نشان نداد.

مکرون همچنین مدعی شد در گفتگو با ترامپ ایده توافق هسته ای گسترده تری با ایران را مطرح کرده که بسیار مورد موافقت رئیس جمهور آمریکا قرار گرفته است.

وی در ادامه افزود: «من فقط می خواهم بگویم ترامپ هر تصمیمی بگیرد، ما خود را برای مذاکرات گسترده تر و توافق گسترده تر آماده خواهیم کرد. زیرا من فکر می کنم هیچ کس خواهان وقوع جنگ در منطقه نیست و هیچ کس نمی خواهد تنش ها در این منطقه تشدید شود.»