وزیر دفاع آمریکا با وزیر امور خارجه کره جنوبی دیدار کرد و به بررسی نشست آوریل بین رهبران دو کره و همچنین نشست برنامه ریزی شده میان رهبران کره شمالی و آمریکا پرداخت.

به گزارش مرور نیوز، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دانا وایت، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت: بررسی اعلامیه پانمونجوم میان مون جائه این رئیس جمهوری کره جنوبی با با کیم جونگ اون رئیس جمهور کره شمالی توسط کانگ کیونگ-وها، وزیر امور خارجه کره جنوبی و جیمز ماتیس  با هدف  تلاش ها برای بهبود روابط بین سئول و پیونگ یانگ و دستاوردهای مربوط به هدف مشترک خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره صورت گرفت.

برنامه ریزی برای دیدار رهبران کره شمالی و آمریکا

وزیر خارجه کره جنوبی و جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا روز جمعه در واشنگتن دی.سی دیدار کردند و وزیر خارجه کره جنوبی همچنین با مایکل پامپئو، همتای آمریکایی‌اش دیدار و گفتگو کرد.

دیدار وزیر خارجه کره جنوبی و آمریکا

سخنگوی پنتاگون همچنین اعلام کرد: جیمز ماتیس و وزیر خارجه کره جنوبی ابراز امیدواری کردند که نشست قریب الوقوع میان رهبران کره شمالی و آمریکا در سنگاپور در 12 ژوئن سال جاری میلادی فرصتی تاریخی برای دستیابی به راه حلی دیپلماتیک باشد که به خلع سلاح اتمی کامل، تضمین شده و غیرقابل بازگشت در شبه جزیره کره منجر شود.

وزیر دفاع آمریکا همچنین بر تعهدات قاطع کشورش در حفاظت از متحد آسیایی خود تاکید کرد و دو طرف قول دادند تا در زمینه تحقق قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل درباره کره شمالی همکاری و از توافقات دیپلماتیک حمایت کنند.