محمد البرادعی، رئیس پیشین آژانس انرژی اتمی در توییتر خود خطاب به جهان عرب و کشورهای عربی نسبت به تشدید بحران ها و نزاع ها هشدار داده و تأکید کرده که باید با ایران و ترکیه آشتی کرد.

به گزارش مرور نیوز، محمد البرادعی در توئیتی به بیان توضیحاتی درباره وضعیت کنونی جهان عرب پرداخت.

«محمد البرادعی» دیپلمات مصری و رئیس پیشین آژانس انرژی اتمی در پیامی خطاب به جهان عرب از کشورهای عربی خواسته با ایران و ترکیه آشتی کنند.

هیچ راه کاری بدون گفتگو امکان پذیر نیست

وی در صفحه توییتر خود نوشته که در جهان عرب با فاجعه ای زشت و شکافی عمیق دست و پنجه نرم می کنیم و همین وضعیت نیز با همسایگان ما وجود دارد. همه می دانند که درگیری های پیچیده و دشمنی بحران را تشدید می کند و هیچ راه کاری بدون گفتگو امکان پذیر نیست.

البرادعی در ادامه گفت: آیا فکر کرده ایم که همه ما با ایران و ترکیه مذاکره کنیم و اختلافاتمان را حل کنیم؟ آیا راهکار دیگری به غیر از این (مذاکره) برای دور شدن از لبه پرتگاه وجود دارد؟

البرادعی.

وی همچنین گفت که جنگ ها بحران ها را تشدید می کند و قرار نیست که بحران ها را حل کند مانند جنگ ایران و عراق و جنگ های مشابه آن، پس هرچه بحران ها پیچیده تر شود، نیاز به گفتگو افزایش پیدا می کند مانند گفتگوی آمریکا و کره شمالی.

البرادعی افزود: از حجم نزاع کشورهای عربی با ایران و ترکیه آگاه هستم اما همین مسأله لزوم مذاکره مستقیم را تشدید می کند که ما را از رویارویی ویرانگر به سود دیگران بی نیاز می کند، آزمودن این روش چه ضرری به ما وارد می کند؟