مرکز روسی نظارت بر آتش بس در سوریه اعلام کرد که در 24 ساعت گذشته تروریست ها 40 بار آتش بس را نقض کرده اند.

به گزارش مرور نیوز، به نقل از  روز یکشنبه پایگاه خبری روسیا الیوم، وزارت دفاع روسیه در بیانیه ای اعلام کرد که تروریست ها 40 بار آتش بس را در سوریه نقض کرده اند که 15 مورد آن در 'دمشق'، 20 مورد در 'حلب' و پنج مورد آن در '«لاذقیه»بوده است.
وزارت دفاع روسیه در همین ارتباط افزود که تعداد مناطقی که در سوریه به توافق آتش بس پیوسته اند، پس از پیوستن هشت منطقه جدید به این توافق، به 865 نقطه رسیده است. 
در این بیانیه آمده است که مذاکرات در باره آتش بس با فرماندهان میدانی گروه های مخالف مسلح در دمشق،حمص، حماه، قنیطره و حلب ادامه دارد.
مرکز روسی ناظر بر آتش دیروز نیز اعلام کرد که درگیری ها در اطراف حلب در دو روز گذشته افزایش یافته است.
در پی افزایش درگیری ها و گلوله باران و نقض آتش بس از سوی تروریست ها، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که از «ولادیمیر پوتین» خواسته است تا اجازه از سرگیری حملات هوایی به مواضع گروههای تروریستی در شرق حلب را صادر کند.
پوتین در پاسخ به این درخواست گفته است که اکنون زمان مناسبی برای از سرگیری حملات هوایی در حلب نیست و ضروری است که آتش بس انسانی که به طور یکجانبه از سوی مسکو و دمشق اعلام شده، تمدید شود.
روسیه به همراه نیروهای سوری تلاش می کنند تا تروریست های مخفی شده در شرق حلب را با انجام عملیات هوایی و زمینی از این منطقه بیرون براند.