پیونگ یانگ هشدار داد اگر ترامپ به ادعای خود مبنی بر توسل به مدل لیبی و خلع سلاح یک‎جانبه کره شمالی اصرار کند، یک رئیس جمهوری شکست خورده باقی می‎ماند.

به گزارش مرور نیوز، رسانه رسمی کره شمالی به نقل از «کیم کی‌گوان» معاون اول وزارت خارجه این کشور از جدیت برای تجدیدنظر در برگزاری نشست دوجانبه پیونگ‌یانگ-واشنگتن که قرار است ۱۲ ماه میلادی ژوئن برگزار شود، خبر داد.

دیداری بین کیم جونگ اون  و دونالد ترامپ انجام نخواهد شد.

به گفته این مقام کره شمالی، چنانچه آمریکا به لغو یکجانبه برنامه هسته‌ای پیونگ‌یانگ اصرار کند، دیداری بین کیم جونگ اون رهبر کره شمالی و دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، انجام نخواهد شد.

وی تاکید کرد: چنانچه آمریکا در خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی دنبال اجرای مدل لیبی باشد، سرنوشت نشست دوجانبه از هم‌اکنون واضح است.

به گفته وی، ترامپ اگر دنباله‌رو اسلاف خود باشد، رئیس جمهوری شکست‌خورده تلقی خواهد شد.

ترامپ و کیم جونگ اون

پیشتر جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید از احتمال خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی با مدل لیبی سخن گفته بود.

دست کشیدن از تسلیحات هسته‌ای یک تصمیم استراتژیک است 

وی در ادعاهای خود گفته بود: دست کشیدن از تسلیحات هسته‌ای یک تصمیم استراتژیک است که کره شمالی باید آن را اتخاذ کند. چیزی که ما از آن‌ها می‌خواهیم مدرک واقعی است، نه لفاظی. برای مثال مذاکرات در مورد لیبی به طور محرمانه صورت گرفت و علنی نبود. اما کاری که لیبی برای از بین بردن شک‌وتردیدهای ما انجام داد این بود که به ناظران آمریکا و انگلیس اجازه داد از پایگاه‌های هسته‌ای این کشور دیدن کنند و این نشانگر اعتماد آنih به مکانیزم‌های بین‌المللی بود. آنih را پیش از این هیچ‌گاه این‌طور ندیده بودیم. کره شمالی می‌تواند مثل لیبی عمل نکند اما باید حرکتی قاطع و محسوس نشان دهد که نمایانگر این تصمیم استراتژیک باشد. کیم جونگ اون نظراتی دارد و ما باید آن‌ها را بشنویم.