سازمان کشورهای آمریکایی با اتهام قتل عام و زندانی کردن بی دلیل مردم ونزوئلا پرونده این کشور را به دادگاه لاهه برد.

به گزارش مرور نیوز، به نقل از خبرگزاری رویترز، کشور آمریکا این بار مدعی شد که دولت ونزوئلا جنایاتی بساری علیه مردم این کشور اعمال کرده است و باید  دادگاه لاهه محاکمه شوند.

هیأتی از 'کارشناسان بین المللی' دیروز (سه شنبه)در گزارشی مدعی شدند که نیروهای امنیتی دولت یا شبه نظامیان هوادار آن 131نفر را بین سال های 2014 تا 2017 به قتل رساندند و بیش از 1300 محکوم سیاسی در ونزوئلا زندانی هستند.
لوئیس آلماگرو (Luis Almagro) دبیر کل اروگوئه ای سازمان کشورهای آمریکایی در توییتی خبر داد که گزارش هیأت 34 نفره فوق به دادگاه کیفری بین المللی که در لاهه هلند قرار دارد، ارائه می شود.
سازمان کشورهای آمریکایی( OAS )یک سازمان منطقه‌ای است که در 1948 پایه‌ریزی شده و 35 عضو دارد.
ونزوئلا سازمان کشورهای آمریکایی را که مرکز آن در واشنگتن قرار دارد به مهره سیاست خارجی آمریکا متهم کرد و سال پیش از آن خارج شد. مادورو پس از آنکه در انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا با کسب 68 درصد آراء به پیروزی رسید، 2 دیپلمات آمریکایی را به اتهام تلاش برای براندازی دولت اخراج کرد.
مقام های ونزوئلایی گروه های حقوق بشری را نیز متهم می کنند که به حرکات خشونت آمیز گروههای ضد دولتی از قبیل آتش زدن افراد و حمله به پلیس با مواد منفجره اعتنایی نمی کنند.