وزیر امور خارجه ترکیه در خصوص خروج مدافع خلق (YPG) از منبج خبر داد در حالی که سخنگوی وزارت خارجه آمریکا شامگاه سه‌شنبه تاکید کرده بود که هیچ توافقی با دولت ترکیه بر سر وضعیت منبج ندارد.

به گزارش مرور نیوز، نوشته روزنامه «حریّت» مولود چاووش اوغلو در مصاحبه با خبرنگاران حین پرواز بازگشت از آلمان، از توافق با آمریکا وخروج مدافع خلق (YPG) از منبج خبر داد ودر ادامه در رابطه با تلاش‌ها در کنگره آمریکا برای ممانعت از فروش جنگنده‌های F-35‌ به این کشور، گفت ترکیه نیازهایش را از طرق دیگری برطرف خواهد کرد.

وزیر خارجه ترکیه گفت اگر شرکت «لاکهید مارتین» علی‌رغم قراردادی که امضا کرده و مبلغی که دریافت کرده، از فروش جنگنده‌های F-35 به ترکیه امتناع کند، آنگاه به سراغ دیگر کشورهای برای تامین نیاز نیروی هوایی خود خواهند رفت.

چاووش‌اوغلو اما ادامه داد: «من از این بابت نگرانی ندارم. زیرا این یک قرارداد قانونی بنیادین برای تولید مشترک یک محصول است. ما سهم خود را پرداخت کرده‌ایم و این قرارداد ارتباطی با خرید سامانه‌های S-400 ندارد».

این در حالی است که «هیثر نوئرت» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا شامگاه سه‌شنبه تاکید کرده بود که هیچ توافقی با دولت ترکیه بر سر وضعیت منبج ندارد.