پارلمان روسیه در مقابل تحریم های آمریکا علیه این کشورلایحه اقدام متقابل را تصویب کرد.

به گزارش مرور نیوز، قانونگذاران دومای روسیه روز سه‌شنبه هفته گذشته لایحه اقدام متقابل علیه آمریکا به واسطه تحریم های ضدروسی که واشنگتن علیه مسکو وضع کرده، را تصویب کردند.

این قانون را پیشتر قانونگذاران دومای روسیه به تصویب رسانده بودند و قرار بود در صحن شورای فدراسیون روسیه که متشکل از سناتورهای روس است نیز به رأی گذاشته شود.

.مطابق آنچه که در متن لایحه تصویب شده آمده، هدف از این قانون دفاع از حاکمیت روسیه در برابر «اقدامات خصمانه» واشنگتن و دیگر کشورهای خارجی است که تحریم‌های اقتصادی و سیاسی علیه مسکو وضع کرده‌اند.

بر اساس متن این قانون، از این پس دولت روسیه می‌تواند اقدامات متقابل مختلفی را که شامل هیچ یک از کالاهای تولید شده در داخل این کشور نمی‌شود، وضع کند.

در بخشی از از متن این قانون آمده است: «هدف از این قانون فدرال حفاظت از منافع و امنیت روسیه، حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور، حقوق و آزادی‌های شهروندان روسیه در برابر اقدامات خصمانه آمریکا و دیگر کشورهایی است که تحریم‌هایی اقتصادی و سیاسی علیه روسیه، شهروندان روسیه و نهادهای حقوقی روسیه وضع کرده‌ و یا در انجام اقداماتی که تمامیت ارضی روسیه را تهدید می‌کند و یا با هدف بر هم زدن ثبات سیاسی و اقتصادی روسیه انجام می‌شود، شرکت دارند».

بنا بر این گزارش، واشنگتن در تاریخ 6 آوریل (17 فروردین ماه) تحریم‌های جدیدی علیه مسکو به اتهام ادعایی تلاش برای بر هم زدن ثبات جهانی وضع کرد. فهرست این تحریم‌های جدید برخی مقامات ارشد دولت روسیه و قانونگذاران این کشور و همچنین تعدادی از تجار بزرگ روس و برخی شرکت‌های خصوصی و دولتی روسیه را شامل می‌شد.

«والنتینا ماتوینکو» رئیس پارلمان روسیه چندی پیش پاسخ مسکو به تحریم‌های آمریکا علیه روسیه را هدفمند و دردناک توصیف کرده بود.

آمریکا و کشورهای غربی پس از آغاز ناآرامی‌ها در شرق اوکراین در سال 2014 میلادی و الحاق شبه‌جزیره کریمه به روسیه بعد از برگزاری همه‌پرسی در این منطقه، تحریم‌های شدیدی علیه روسیه وضع کردند.