روزنامه لبنانی «الاخبار»اعلام کرد که به نظر می رسد دستیابی به سلاح به هر شکل ممکن از منابع مختلف به دغدغه حکمرانان عربستان تبدیل شده است.

به گزارش مرور نیوز، روزنامه الاخبار روز یکشنبه اسنادی را منتشر کرد که نشان می دهد عربستان به سمت همکاری نظامی و خرید سلاح از اوکراین روی آورده است.
اسناد یاد شده از همکاری میان کی یف و ریاض در زمینه فناوری های موشکی و سامانه های فضایی حکایت دارد.
الاخبار اعلام کرد که مجتمع صنایع نظامی موشکی و فضایی اوکراین پیشنهادهایی در خصوص فروش موشک های دوربرد و موتور موشک های بالستیک و تاسیس پایگاه های شلیک و تجهیزات وابسته را به عربستان داده است. 
این روزنامه افزود که برای این همکاری دو احتمال می توان در نظر گرفت، احتمال اول اینکه ریاض به دنبال تصویب قانون عدالت علیه حامیان تروریسم (جاستا) در کنگره آمریکا، به دنبال یافتن جایگزینی برای خرید سلاح به جای واشنگتن است .
الاخبار اضافه کرد که احتمال دوم این است که آمریکا به زعم خود نمی خواهد مشارکتی در پیامدهای حاصل از گرفتار شدن عربستان در باتلاق یمن داشته باشد تا مورد سرزنش جامعه جهانی قرار بگیرد، به همین منظور قصد دارد آبرومندانه خود را از این باتلاق بیرون آورد. 
موسسه دولتی آنتونوف اوکراین از سال 2015 میلادی تولید اولین نمونه از هواپیمای ترابری نظامی 'أن 132 ' را در چارچوب طرح مشترک میان کی یف و ریاض آغاز کرد.
از سوی دیگر مطبوعات اوکراین در اوت 2016 از پیشبرد سامانه تاکتیکی جدید موشک های بالستیک ' گروم' خبر داد که شبیه موشک های اسکندر روسیه مدل '9 کی 720 ' است. این موشک با هزینه یک مشتری خارجی ناشناس در اوکراین تولید می شد. 
کارشناسان نظامی روسیه تاکید کردند که منظور از این مشتری ناشناس، عربستان است.
کارکنان شرکت صنایع موشکی فضایی اوکراین در سال 2015 اطلاعاتی در خصوص این همکاری نظامی فاش کرده اند. پس از گذشت یک سال از این افشاگری، شماری از متخصصان، مهندسان و دانشمندان موسسه مزبور از این شرکت خارج شدند . 
برخی از منابع نیز احتمال می دهند که متخصصان یاد شده از سوی عربستان به منظور ساخت سامانه های موشکی و ماهواره ای بکار گرفته شده اند.