شورای امنیت سازمان ملل، ضمن تمدید ۴۵ روزه تحریم‌های سودان جنوبی با بررسی ممنوعیت سفر و توقیف دارایی‌های ۶ تن از اشخاص حقیقی در این کشور بحران زده موافقت کرد.

به گزارش مرور نیوز، در حالی که درگیری‌ها و تنش‌ها در کشور بحران زده سودان جنوبی ادامه دارد، شورای امنیت با نسخه اصلاح شده قطعنامه پیشنهادی آمریکا برای تمدید برخی از تحریم‌های این کشور آفریقایی موافقت کرد.

اعضای شورای امنیت سازمان ملل با ۹ رای موافق در برابر ۶ رای ممتنع با قطعنامه تمدید ۴۵ روزه تحریم‌های سودان جنوبی تا اواسط جولای (اواخر تیر) موافقت کرد و همچنین اعلام کرد در صورت توقف درگیری در این کشور تا ۳۰ ژوئن،اعمال ممنوعیت سفر و توقیف دارایی‌های ۶ تن از شخصیت‌های سودان جنوبی را بررسی خواهد کرد.

وزیر دفاع سودان جنوبی، فرمانده سابق ارتش، وزیر اطلاع رسانی و قائم مقام امور دفاعی لجستیک در ارتش سودان جنوبی از جمله افرادی هستند که در معرض تحریم توقیف دارایی و ممنوعی سفر سازمان ملل قرار دارند.

این اقدام در حالی صورت گرفته که پیشتر نماینده آمریکا در سازمان ملل از لزوم اقدام شورای امنیت برای پایان دادن به جنگ داخلی و درگیری‌ها در سودان جنوبی تاکید کرده بود و در این باره قطعنامه‌ای به شورا ارائه داد.

سودان جنوبی که در سال ۲۰۱۱ با حمایت‌ها و دخالت‌های شدید غرب به ویژه آمریکا از سودان جدا و کشور مستقل شد، مدت‌ها است که به صحنه درگیری و جنگ داخلی بین «سالوا کر» رئیس‌جمهور و «ریک ماکار» معاون سابق او تبدیل شده است.