رسانه های رژیم صهیونیستی اعلام کردند نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواستار شنود مقامات بلند پایه این رژیم شده است.

به گزارش مرور نیوز، ایلنا دایان خبرنگار اسرائیلی در یکی از برنامه های تلویزیونی خود فاش کرد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل از "یورام کوهین" رئیس دستگاه امنیت داخلی "شاباک" در اولین ماههای دوران زمامداری خود خواسته بود که تماس های تلفنی "بنی گانتز" رئیس سابق ستاد مشترک ارتش و "تامیر پاردو" رئیس موساد را شنود کند.

نتانیاهو از کوهین خواست تا از قدرت شاباک برای تحکیم "اشراف کامل" که شامل شنود و پیگیری تماس های تلفنی شماری از شخصیت ها از جمله رئیس ستاد مشترک ارتش و رئیس موساد است، سوء استفاده کند اما به گفته ایلنا دایان، کوهین این درخواست نتانیاهو را رد کرد.

این خبرنگار اسرائیلی افزود: "کوهین از درخواست نتانیاهو ناراحت شد؛ بویژه که افرادی که نتانیاهو از کوهین می خواست تماس های آنها را شنود کند، از همکاران نزدیک کوهین بود چرا که ماموریت محوله به آنها ایجاب می کرد که همواره با هم کار کنند".

به گفته این خبرنگار، کوهین همچنین معتقد بود که حفاظت از امنیت اطلاعات مهم است و شاباک نباید این تدابیر سرسخت را علیه افرادی در نظر بگیرد که در راس ارتش و موساد قرار دارند.

در همین حال، تامیر پاردو رئیس اسبق موساد نیز در مصاحبه ای به این موضوع واکنش نشان داد و گفت: "باور نمی کنم که در اسرائیل، رئیس کابینه اش خواهان شنود تماس های رئیس ستاد مشترک یا من شود. شنود، بزرگترین بی اعتمادی ممکن است. من در طول زندگی ام از کسی نخواسته ام که علیه هریک از کارمندانم در موساد از شنود استفاده کند. فکر می کند این امر خارج از قواعد بازی است..این بدترین چیز ممکن است. اگر این موضوع را می دانستم؛ کار درستی که باید در آن زمان انجام می دادم این بود که بگویم این بازی، بازی من نیست".

این درحالی است که سایت روزنامه صهیونیستی هاآرتص پاسخ دفتر نتانیاهو را منتشر کرد که در آن آمده است: "ادعای درخواست نخست وزیر از شاباک برای بکارگیری شنود علیه موساد بی پایه و اساس است و خدشه کامل به تلاش های فراگیری است که به طور دوره ای برای حفظ امنیت اطلاعات درخصوص مسائل حساس صورت می گیرد، مسائل حساسی که از بالاترین اهمیت درخصوص امنیت اسرائیل برخوردار است".