رئیس کمیسیون اتحادیه اروپاگفت: «من خواهان جنگ تجاری با ایالات متحده نیستم. اما واشنگتن باید بداند که اروپایی‌ها برده سیاست داخلی آمریکا نیست و اروپا باید از مفاد اصلی برجام دفاع کند»

به گزارش،مرور نیوز، گزارش اسپوتنیک،ژان کلود یونکر می‌گوید که این توافق که هدف آن واداشتن تهران به کاهش برنامه هسته‌ای در مقابل کاهش تحریم‌ها بود، نباید قربانی منافع سیاسی داخلی ایالات متحده شود وباید از مفاد اصلی برجام دفاع کنیم.

رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا می‌گوید که این نهاد اروپایی برای حمایت از مفاد اصلی توافق هسته‌ای با ایران باید اقداماتی را اتخاذ کند.

وی همچنین هشدار داد که «خاورمیانه در آستانه یک هرج و مرج بزرگ است، و ما نزدیک آن هستیم.»

یونکر در بخش دیگری از گفتگوی خود نسبت به اینکه کشورهای عضو اتحادیه اروپا به دنبال توافقات دوجانبه با ایالات متحده بر سر تعرفه‌های تجاری باشند هشدار داد، مسئله‌ای که به گفته او منجر به تضعیف این اتحادیه در این نبرد تجاری می‌شود.

از منافع خود باید دفاع کنیم

رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا می‌گوید: «ما باید از منافع و ارزش‌های خود دفاع کنیم. و ما باید به صورت واحد عمل کنیم. من از کشورهای اتحادیه اروپا می‌خواهم در مقابل وسوسه پیگیری قراردادهای دوجانبه با ایالات متحده مقاومت کنند. این مسئله اروپا را تضعیف خواهد کرد.»

وی البته تأکید کرد که خواهان تشدید نبرد تعرفه‌ای با ایالات متحده نیست، اما تصریح کرد که بازار واحد اروپایی برای مقابله با واشنگتن و پکن به اندازه کافی قوی است.

اروپا برده آمریکا نیست

یونکر گفت: «من خواهان جنگ تجاری با ایالات متحده نیستم. اما واشنگتن باید بداند که اروپایی‌ها برده سیاست داخلی آمریکا نیستند.»

وی افزود که اتحادیه اروپا علیه ایالات متحده و چین در سازمان جهانی تجارت شکایتی را مطرح می‌کند. اروپا چین را به تولید مازاد فولاد و سرقت حقوق مالکیت معنوی شرکت‌های اروپایی متهم می‌کند.