وزیر دفاع و معاون رئیس شورای وزیران قطر بیان کرد: در اجلاس بین‌المللی سنگاپور تاکید کرد کشورش به سمت هیچگونه درگیری با ایران متمایل نمی‌شود.

به گزارش مرور نیوز،  به نقل از آسوشیتدپرس، «خالد بن محمد العطیه» وزیر دفاع و معاون رئیس شورای وزیران قطر گفت: قطر با ایران اختلافات زیادی دارد، اما این به معنای استقبال و دامن زدن به جنگ در منطقه نیست.

در اجلاس بین‌المللی سنگاپور تاکید کرد کشورش به سمت هیچگونه درگیری با ایران متمایل نمی‌شود.

العطیه در ادامه اظهارات خود، افزود: آیا عاقلانه است آمریکا یا اسرائیل را به جنگ با ایران دعوت کنیم؟ تلاش هر کشور ثالثی مبنی بر هدایت منطقه یا برخی کشورهای منطقه به آغاز جنگ با ایران، بسیار خطرناک خواهد بود.

گفتنی است وزیر دفاع قطر در اظهارات خود به کشور مشخصی اشاره نکرد اما احتمالاً  منظور وی عربستان سعودی بوده است که در همراهی با دیگر متحدین خلیج‌فارس، دوحه را به دلیل امتناع از قطع ارتباط با تهران، تحت تحریم قرار داده‌ است.

به گفته العطیه، ایران همسایه است و باید با دعوت از آن و گذاشتن همه مسائل روی میز مذاکره، در راستای حصول صلح و نه جنگ، با یکدیگر گفتگو کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا می‌توان روی پایگاه‌های هوایی قطر برای حمله به ایران حساب باز کرد، گفت: کشور من مدافع جنگ نیست و از تعامل و گفتگو حمایت می‌کند.

العطیه همچنین خواستار حفظ برجام شد و گفت: به گمان من آمریکا عاقل‌تر از آن است که با ایران وارد جنگ شود.