دادگاه عراق یک زن فرانسوی را به جرم همکاری با گروه تروریستی داعش به حبس ابد محکوم کرد.

 

به گزارش مرور نیوز، به نقل از فرانس پرس، دادگاه جنایی عراق امروز یکشنبه «ملینا بوغدیر» تروریست  27 ساله فرانسوی را به حبس ابد محکوم کرد.

این تروریست فرانسوی که در حضور تیمی از وکلای فرانسوی محاکمه شده است بر اساس قانون مبارزه با تروریسم عراق به اتهام عضویت در گروهک تروریستی داعش به حبس ابد محکوم شد.

عراق از ابتدای سال جاری میلادی دست کم ۳۰۰ تروریست خارجی داعش را محاکمه کرده و مجازات برخی از این تروریست ها حکم اعدام، حبس ابد یا زندان بوده است. اکثر این تروریست ها را زنان اهل ترکیه و کشورهای اروپای شرقی تشکیل داده اند.

«ملینا بوغدیر» در تابستان سال ۲۰۱۷ در موصل بازداشت شده بود و در فوریه ۲۰۱۸ به اتهام ورود غیر قانونی به عراق به ۷ ماه زندان محکوم شده بود و قرار بود که او به فرانسه دیپورت شود اما دادگاه تجدید نظر با بررسی مجدد پرونده او اعلام کرده بود که ورود او به عراق با اطلاع پیشین از عضویت همسرش در گروهک تروریستی داعش بوده است.

این زن ۲۷ ساله ۴ فرزند دارد که سه تن از آنها به فرانسه بازگردانده شده اند و پیشتر «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه گفته بود که بوغدیر یک تروریست داعشی است که علیه عراق دست به فعالیت زده و باید در این کشور محاکمه شود.