رئیس پارلمان عراق و سفیر آمریکا طی نشستی درباره ائتلاف‌های سیاسی جدید در پارلمان آتی عراق رایزنی کردند.

به گزارش مرور نیوز، «سلیم الجبوری» رئیس پارلمان عراق، یکشنبه در دفتر خود، میزبان «داگلاس سیلیمان» سفیر آمریکا در بغداد بود و دو طرف درباره تحولات سیاسی و امنیتی جاری در عراق و شیوه‌های تقویت همکاری‌ میان دو کشور گفت‌وگو کردند. 

دفتر اطلاع‌رسانی ریاست پارلمان عراق طی بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن به پایگاه خبری «موازین نیوز»، رسید، اعلام کرد: در این دیدار، اوضاع امنیتی و سیاسی در عراق و منطقه و شیوه‌های تداوم همکاری میان این کشور و آمریکا در عرصه مبارزه با تروریسم و حمایت از ثبات منطقه و تحقق صلح برای کلیه ملت‌های منطقه بررسی شد.

بر اساس این بیانیه، طرفین درباره مرحله پس از انتخابات و اهمیت افزایش گفت‌وگوها میان طرف‌های عراقی برای دستیابی به توافق درباره تشکیل دولت آینده بر پایه اصل مشارکت و تفاهم رایزنی کردند.

الجبوری در این دیدار گفت: مرحله آتی، مرحله مهمی در مسیر ثبات در عراق و آغازی بر تحول اقتصادی کشور و اهتمام ورزی به خدمات و تثبیت روابط میان عراق و کشورهای دیگر بر اساس اصل تبادل منافع مشترک به شمار می‌رود.

وی در ادامه از نقش‌ آمریکا در حمایت از عراق و پشتیبانی از آن در زمینه‌های مختلف تقدیر کرد.

مردم عراق 12 می 2018، برای انتخاب پارلمان جدید پای صندوق‌های رای رفتند. این نخستین انتخابات عراق پس از شکست داعش بود که با 44 درصد مشارکت برگزار شد. از زمان اعلام نتایج انتخابات تاکنون، ائتلاف‌ها و فهرست‌های پیروز در حال رایزنی و گفت‌وگو برای تشکیل فراکسیون اکثریت در پارلمان برای انتخاب نخست‌وزیر هستند.