رسانه های سوریه خبر از حمله دوباره داعش به حومه شرقی دیرالزور و دفع این حملات توسط ارتش این کشور را خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، روز گذشته داعش به قسمت شرقی دیرالزور حمله کرد که توسط ارتش این حملات دفع و مانع پیشروی این گروه تروریستی شد..

بر اساس این گزارش، گروهی از تروریست‌های داعشی قصد نفوذ به دو روستای "الحسرات"، و "الشعفه" در منطقه البوکمال را داشتند که ارتش سوریه عملیات آن‌ها را ناکام گذاشت. در این عملیات شماری از تروریست‌های داعشی کشته و زخمی شدند.

یگان‌های ارتش عربی سوریه دسامبر گذشته بعد از نابودی آخرین مراکز تجمع تروریست‌های داعشی در دو شهر البوکمال و المیادین و روستاها و شهرک‌های تابع این دو شهر، کل حاشیه فرات را به کنترل کامل خود در آوردند.

دولت سوریه بارها اعلام کرده است که نیروهای آمریکایی مستقر در منطقه "التنف" واقع در مرزهای مشترک سوریه و عراق به حمایت تسلیحاتی و لوجستیکی از بقایای گروه تروریستی داعش می‌پردازند و پادگان‌هایی برای آموزش تروریست‌ها تحت نظارتنیروهای ویژه آمریکایی احداث می‌کنند. طی ماه‌های گذشته این منطقه به نقطه آغاز حملات تروریست‌ها به تعدادی از مواضع و مناطق نظامی در صحرای سوریه تبدیل شده است.

2 کشته و 2 زخمی در حملات ائتلاف آمریکایی به حومه حسکه

ائتلاف بین‌المللی مدعی مبارزه با گروه تروریستی داعش به سرکردگی آمریکا روز یکشنبه حملات خود به روستاها و شهرک‌های منطقه "تل الشایر" در حومه جنوبی حسکه را از سر گرفت. 

بر اساس این گزارش، جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی با چندین موشک روستای "حسن العلی" را با چندین موشک هدف قرار دادند که در پی این حملات دست‌کم دو تن کشته و دو تن نیز زخمی شدند و خسارات سنگینی به منطقه وقوع حمله وارد آمد.

این حمله جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی حدود 24 ساعت بعد از حمله به روستای "ذیب هداج" در جنوب شرق شهر "الشدادی" در حومه جنوبی حسکه که طی آن شماری از اعضای یک خانواده سوری کشته شده بودند، صورت گرفت.

آمریکا از آگوست سال 2014 میلادی ائتلافی را به بهانه مبارزه با داعش تشکیل داده است و این در حالی است که واقعیت‌های موجود ثابت می‌کند که این ائتلاف به حمایت از گروه‌های تروریستی و در رأس آن داعش برای انجام حملات تروریستی به مواضع ارتش عربی سوریه و تاسیسات دولتی و منازل مسکونی می‌پردازد.

ائتلاف آمریکایی طی سالیان گذشته ده‌ها جنایت در مناطق مختلف سوریه مرتکب شده است که طی آن صدها تن از غیرنظامیان در دیرالزور، حسکه، کشته و یا زخمی شده‌اند و این در حالی است که شهر رقه نیز بر اثر حملات ائتلاف آمریکایی تقریبا به‌طور کامل تخریب و صدها هزار نفر از ساکنانش آواره شده‌اند.