مشاور امنیت ملی آمریکا که به واسطه مواضع جنگ طلبانه اش معروف است، همواره بر این باور بوده که گزینه نظامی تنها راه متوقف کردن برنامه های هسته ای کره شمالی است.

به گزارش مرور نیوز به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه سی ان ان، آمریکایی ها اعتقاد دارند «جان بولتون»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، با سخنان پر حاشیه و جنجالی،قصد دارد نشست آینده میان دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، را لغو کند .

«میشل کازینسکی»، خبرنگار شبکه سی ان ان، به نقل از چند مقام وزارت امور خارجه آمریکا گزارش داد به رغم برنامه ریزی های انجام شده برای نشست آتی سران واشنگتن و پیونگ یانگ، مشاور امنیت ملی کاخ سفید معتقد بود که این نشست در راستای تحقق منافع آمریکا نیست.

اظهارات منفی بولتون در مصاحبه های تلویزیونی دلیلی بر این امر است که «شاهین جنگ» نهایت تلاش خود را برای برهم زدن مذاکرات روز 12 ژوئن انجام داده است.

مشاور امنیت ملی آمریکا که به واسطه مواضع جنگ طلبانه اش معروف است، همواره بر این باور بوده که گزینه نظامی تنها راه متوقف کردن برنامه های هسته ای کره شمالی است. او همچنین پیش از این با مطرح کردن «مدل لیبی» برای کره شمالی، آن را تنها راه برای توقف کامل برنامه های هسته ای پیونگ یانگ توصیف کرد.

حمایت مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا، از اظهارات بولتون در خصوص اجرای مدل لیبی برای خلع سلاح کره شمالی، واکنش تند پیونگ یانگ را به دنبال داشت که پیامد آن بالا گرفتن تنش های لفظی و نامه ترامپ به کیم جونگ اون مبنی بر لغو نشست 12 ژوئن به بهانه رفتارهای خصومت آمیز پیونگ یانگ بود.

با این حال، ترامپ که به مواضع متناقض خود معروف است،  با انتشار پیامی در توئیتر از برگزاری نشست در زمان و مکان تعیین شده خبر داد.

نشست مقامات آمریکا و کره شمالی قرار است 12 ژوئن (22 خرداد) در سنگاپور برگزار شود.