سرویس بین الملل- بر اساس بررسی های انجام شده بخت میشل عون برای استقرار در کاخ ریاست جمهوری لبنان بیشتر از دیگر نامزدهاست.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل مرور نیوز به نقل از رسانه های لبنان، مجلس این کشور امروز دوشنبه سیزدهمین رئیس جمهور لبنان را معرفی خواهد کرد.
بر اساس بررسی های انجام شده، 94 نماینده به ژنرال میشل عون نامزد مورد حمایت حزب الله رای می دهند. پارلمان لبنان دارای 128 نماینده است اما با توجه به استعفای روبیر فاضل، 127 نماینده می توانند رای بدهند.

چهل و ششمین جلسه پارلمان لبنان تا ساعاتی دیگر و در صورتی که 86 نماینده در صحن علنی حاضر شوند، حد نصاب تامین و انتخابات ریاست جمهوری برگزار خواهد شد.

چهل و چهار جلسه گذشته پارلمان لبنان به علت به حد نصاب نرسیدن تعداد نمایندگان در صحن پارلمان برگزار نشد و جلسه اول هم با وجود حضور همه نمایندگان، سمیر جعجع رئیس حزب  نیروهای لبنانی و نامزد اصلی گروه 14 مارس و مورد حمایت رژیم سعودی با کسب 44 رای از 128 رای شکست سختی در مقابل برگه های سفید متحمل شد.

همین شکست باعث شد تا رژیم سعودی نام ژنرال عون را که از حمایت قاطع و مستمر حزب الله از ابتدا تاکنون برخوردار بوده است، وتو کند تا لبنان دو سال و نیم در خلاء ریاست جمهوری بسر ببرد.

 سعد حریری رئیس حزب جریان المستقبل که بعداز شکست جعجع ، توطئه حمایت از سلیمان فرنجیه رئیس حزب جریان المرده، همپیمان نزدیک حزب الله و دوست  بشار اسد رئیس جمهور سوریه را کلید زد اما این توطئه هم به اعتراف خودش ناکام ماند و سرانجام مجبور شد تا به ژنرال عون ، نامزد مورد حمایت حزب الله رای دهد.

در هر صورت برخی نمایندگان و شخصیت های سیاسی معتقدند در جلسه امروز پارلمان لبنان باید یک بار رای گیری و رئیس جمهوری با آرای نصف بعلاوه یک (65 رای) انتخاب شود اما برخی هم می گویند باید دو بار رای گیری شود، به این ترتیب که در دور اول رئیس جمهوری باید بتواند دوسوم آرا (86 رای) را کسب کند و اگر موفق نشد در دور دوم با 65 رای می تواند به  بعبدا کاخ ریاست جمهوری وارد شود.