به گفته سخنگوی وزارت کشور استرالیا، قرار است، کارگروه ویژه برای شناسایی و پاسخگویی به مخاطراتی که روند انتخاباتی استرالیا را تهدید می‌کند را تشکیل می دهد.

به گزارش مرور نیوز، به نقل از رویترز،دولت کانبرا در راستای مبارزه با جرایم سایبری و مداخله در روندهای انتخابات استرالیا، کارگروه ویژه‎ای را با مشارکت ۲ وزارتخانه کشور و دارایی تشکیل داد.

استرالیا که ماه میلادی آینده با ۵ انتخابات میان‌دوره‌ای مواجه است، نیروی ضربتی را در راستای مواجهه با حملات سایبری و مداخله در روند انتخابات تشکیل داده است و مدعی است دلیل اتخاذ چنین تصمیمی نگرانی از بابت دخالت برخی قدرت‌های خارجی در مسائل داخلی دولت کانبرا است.

به گفته سخنگوی وزارت کشور استرالیا، این کارگروه ویژه مسئول شناسایی و پاسخگویی به مخاطراتی است که روند انتخاباتی استرالیا را تهدید می‌کند.

گفتنی است «مالکوم ترنبول» نخست وزیر استرالیا چندی پیش از تدوین قانون جدید توسط پارلمان این کشور در راستای مبارزه با تهدید مداخلات خارجی در امور داخلی کشورش خبر داد.

وی همچنین گفته بود که نمی تواند در برابر نفوذ سیاسی چین در کشورش ساکت بماند- اظهارنظری که واکنش شدید پکن را به دنبال داشت.

از سوی دیگر، اقدام اخیر استرالیا می‌تواند واکنشی به اتهام مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا باشد.