رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان گفت: رمز قدرت ایران در تکیه به رهبری شجاع و نیرومند است که از حق ملت و حقوق آنها تا آخرین نفس دفاع میکند و نیز در همبستگی ملت ایران پشت سر مسئولانش نهفته است.

 به گزارش مرور نیوز، شیخ هاشم صفی‌الدین رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان در گفت‌وگو با پایگاه خبری العهد تصریح کرد: برخی گروههای عربی آشکارا از دست برداشتن از قدس صحبت می کنند. عربستان نیازی به طرح موسوم به معامله قرن ندارد تا از قدس دست بردارد زیرا اساسا عربستان شریک دائمی همه طرح های آمریکایی واسرائیلی علیه منطقه ما و مقدسات ما از فلسطین گرفته تا نظایر آن است.

وی افزود: اسرائیلی ها برنامه های مشخص برای الحاق منطقه جولان اشغالی سوریه به فلسطین اشغالی تدوین کرده اند. اطلاعات و اسناد و داده هایی وجود دارد که از برنامه ای عملی و وعده های آمریکا به اسرائیلی ها حکایت دارد. آنها به اسرائیلی ها وعده داده اند که الحاق جولان اشغالی به رژیم غاصب را به رسمیت خواهند شناخت. این یک موضوع سیاسی یا تبلیغاتی نیست بلکه امری عملی است. نتانیاهو با صراحت و روشنی کامل از آن سخن می گوید. برنامه ای وضع شده است و آنها بدنبال لحظه مناسب برای اعلام رسمی الحاق (جولان اشغالی) و تحکیم آن هستند.

وی با ستایش از نیروهای مقاومت گفت: به شکر خداوند متعال امروز نیروهای مقاومت متحد هستند. در زمان حوادث سوریه برخی گسست ها در بعضی از شاکله مقاومت روی داد اما امروز به تشکر خداوند این گسست ترمیم شد و محور مقاومت ، محوری واحد و متحد است و نیروها به قدرت بزرگی به نام جمهوری اسلامی ایران تکیه و اتکا کرده اند.

وی درباره موضوع هسته‌ای ایران گفت: رمز قدرت ایران در حق این کشور است. ایران مظلوم واقع شده است و از حق طبیعی خود دفاع می کند. رمز قدرت ایران در تکیه به رهبری شجاع و نیرومند است که از حق ملت و حقوق آنها تا آخرین نفس دفاع میکند و نیز در همبستگی ملت ایران پشت سر مسئولانش نهفته است

 ایران تن به سلطه جویی آمریکا نداد

شیخ صفی الدین گفت: در طول 40 سال، ایران نپذیرفته است که تن به سلطه جویی و شروط و فشارهای آمریکا بدهد. ملت ایران هشت سال با جهانی که پشت صدام را گرفتند، جنگیدند تا ملتی آزاد و مستقل باقی بمانند و کشوری برخوردار از حاکمیت و تصمیم گیری مستقل در این منطقه باشند. قدرت ایران در همه این فاکتورها است.

شیخ صفی الدین درباره پرونده یمن گفت: یمن در طول همه دهههای گذشته زندانی بود. صرف نظر از هر موضوع سیاسی دیگری که آل سعود از آن سخن بر زبان می راند، امروز یک موضوع بزرگ وجود دارد و آن هم این است که ملت یمن از زندان سعودی خارج شده است و هرگز به آن بازنخواهد گشت.

وی درباره اوضاع بحرین گفت: ملت بحرین، ملتی شریف و شجاع است که در طول همه سال‌های گذشته ثابت کرده است که از آگاهی، اراده، عزم و قدرت بزرگی در محافظت از ماهیت نهضت خود و اهداف آن و دفاع از نمادهای خود و در صدر آنها آیت الله شیخ عیسی قاسم و شیخ علی سلمان و سایر رهبران و چهرههای سرشناس برخوردار است که در کنار ملت بحرین ایستادهاند و از آنها دفاع کردهاند.

موضع ما در بازگشت آوارگان لبنانی ثابت است

وی درباره پرونده داخلی لبنان گفت: ما در تلاش برای گرفتن پستهای وزارتی مهمی هستیم تا وظایف خود را در خدمت به مردم و تاثیرگذاری بزرگتری در فرایند سیاسی و دولتی ایفا کنیم. این اولویت ما است. امروز در مراحل تشکیل پرونده مبارزه با فساد در سطح بنیادی و فردی و سیاستها و طرحها قرار داریم.

شیخ صفی الدین درخصوص بازگشت آوارگان سوری از لبنان به کشورشان گفت: موضع ما درخصوص بازگشت آوارگان ثابت و همیشگی است. باید درباره این موضوع در قالب طرحهای سیاسی به منظور رسیدن به یک راه حل برای مشکل از نزدیکترین مسیر تلاش شود.

وی خواهان تعامل مستقیم با دولت سوریه در این باره شد که آمادگی خود را هر روز اعلام کرده و میکند.