رئیس جمهور روسیه که دوست ندارد در واشنگتن با ترامپ دیدار کند، پایتخت اتریش را به عنوان مرکزی بی طرف برای دیدار آتی دو رئیس جمهور روسیه و آمریکا انتخاب کرد.

به گزارش مرور نیوز، در حالیکه کاخ سفید اعلام نموده که در حال فراهم سازی مقدمات دیدار آتی روسای جمهوری آمریکا و روسیه است، یک مقام آگاه در کاخ کرملین نیز به این روزنامه گفته است که سومین دیدار روسای جمهوری روسیه و آمریکا احتمالا در خاک «کشور بی‌طرفی» انجام خواهد شد.

به گفته وی، ولادیمیر پوتین ترجیح می دهد که دیدار وی با ترامپ نه در واشنگتن بلکه در خاک کشور دیگری صورت بگیرد.

این مقام آگاه یادآور شد که در جریان مذاکرات تلفنی ماه مارس رهبران دو کشور، رئیس‌جمهور آمریکا سه بار تکرار کرد که مایل است تا با ولادیمیر پوتین دیدار داشته باشد. وی از پوتین دعوت کرد که به واشنگتن سفر کند و اظهار داشت که حاضر است تا سفر متقابلی به مسکو داشته باشد.

این مقام کاخ کرملین افزود، البته مقامات واشنگتن در پیگیری‌های سفارت روسیه در این زمینه یادآور شدند که فراهم سازی مقدمات چنین دیداری در آینده نزدیک به این راحتی نخواهد بود.

ولادیمیر پوتین در مصاحبه چند روز قبل خود با شبکه رادیو-تلویزیون اتریش در پاسخ به این سوال پاسخ مشخصی نداد که چرا تاکنون نشست تازه‌ای با رئیس جمهور آمریکا نداشته است. وی گفت: «این موضوع را باید از همتایان آمریکایی ما سئوال کنید. البته به نظر من، عامل موثر در این مسئله، مبارزات سیاسی داخلی در ایالات متحده است.»

رئیس جمهور روسیه همچنین گفته بود که یکی از موضوعات دیدار آتی وی با دونالد ترامپ ممانعت از آغاز مسابقه تسلیحاتی جدید خواهد بود.