رئیس جمهور سابق افغانستان گفت: تنها راه نجات از جنگ در افغانستان را یک راه حل سیاسی دانسته و این راه حل یک صلحی است که همه و هچنین طالبان در آن باید مشارکت داشته باشند.

به گزارش  مرور نیوز،  "حامد کرزی"، رئیس جمهور سابق افغانستان در مصاحبه ای با هفته نامه اشپیگل، آمریکا تا امروز ارتش پاکستان را با میلیاردها دلار حمایت می کند. آمریکایی ها دستان کسانی را می گیرند که سربازان ما وآن ها و همچنین شمار زیادی از غیر نظامیان افغان را می کشند. من هرگز این مسئله را درک نکرده ام و به شدت از این مسئله عصبانی هستم. آمریکایی ها تنها به عنوان یک منطقه جنگی به افغانستان نگاه می کنند. این دیدگاه یک خطا بوده و هست و باید تصحیح شود. آمریکا نباید دشمن پاکستان باشد اما باید بر اساس واقعیات عمل کند.

وی تنها راه نجات از جنگ در افغانستان را یک راه حل سیاسی دانسته و گفت:  این راه حل یک صلحی است که همه و هچنین طالبان در آن مشارکت داشته باشند. ما باید همه با هم متحد شویم و به یک توافق جدید نیاز داریم. در شروع جنگ ما همه همسایگان افغانستان را با خود همراه داشتیم از جمله، غرب، روسیه، چین، عربستان سعودی و ایران؛ این وحدت کلیدی برای موفقیت بود. حالا همه این کشورها رقیب هم شده اند. آن ها سعی می کنند در افغانستان به طرف مقابل آسیب برسانند. هزینه این اوضاع را افغان ها پرداخت می کنند.

کرزی در بخش دیگری ازاین مصاحبه تصریح کرد که اگر آمریکا رویکرد خود را تغییردهد ما می توانیم بهترین متحدان باشیم.

حامد کرزی در ادامه در پاسخ به این پرسش که در ماه می سال 2019 در افغانستان انتخابات برگزار می شود و آیا شما دراین انتخابات وارد رقابت با اشرف غنی می شوید گفت:  من یک رئیس جمهور منتخب دموکراتیک بودم و نمی خواهم این میراث را آلوده کنم. قانون اساسی افغانستان تنها  دو دوره قانونگذاری را اجازه می دهد.