وزیر خارجه آمریکا در پیام خود در توئیتر می نویسد: ما همچنان به خلع سلاح کامل، قابل تائید و برگشت ناپذیر شبه جزیره کره متعهد هستیم.

به گزارش مرور نیوز، قرار است فردا سه شنبه «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی، و «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در سنگاپور دیدار کنند اما قبل از این دیدار «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا با سفیر ایالات متحده کره شمالی دیدار کرد

«مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا در پیام خود در توئیتر با اشاره به جلسه کاری صبح امروز خود با سفیر ایالات متحده در کره، می نویسد: ما همچنان به خلع سلاح کامل، قابل تائید و برگشت ناپذیر شبه جزیره کره متعهد هستیم.

خبرگزاری رسمی کره شمالی می‌گوید مذاکرات بر اساس «نیاز زمانه‌ای که تغییر کرده» به موضوعات خلع سلاح، صلح و مسائل دیگر می‌پردازد.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا و کیم جونگ‌اون رهبر کره شمالی، هر دو روز یکشنبه وارد سنگاپور شدند؛ ترامپ با هواپیمای ویژه رئیس‌جمهوری آمریکا در پایگاه هوایی «پایا لبار» و  کیم جونگ اون، با یک هواپیمای چینی در فرودگاه بین‌المللی «چانگی»، به زمین نشستند. وزیر خارجه سنگاپور که عملا مسئول تدارک مذاکرات در کشورش است، از رهبران آمریکا و کره شمالی استقبال کرد.

مقام‌های هر دو کشور در حال حاضر آماده گفتگوهایی می‌شوند که قرار است ۹ صبح روز سه‌شنبه به وقت سنگاپور، (۵:۳۰ صبح به‌وقت تهران) برپا شود.