ترامپ در پیام توییتری نوشت: ما با هزینه های مالی بالا از اروپا حمایت می کنیم و در مقابل در زمینه تجارت به صورت ناعادلانه با ما رفتار می شود. تغییرات در راه است.

به گزارش مرور نیوز،  به نقل از یک روزنامه آلمانی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا که به سنگاپور سفر کرده است از آنجا در پیامی توئیتری نوشت که آلمان یک درصد تولید ناخالص ملی خود را در ناتو هزینه می کند، در حالی که ما چهار درصد از یک تولید ناخالص ملی بالاتر را در این مسیر هزینه می کنیم. آیا کسی اعتقاد دارد که این معنی می دهد؟

ترامپ همچنین تاکید کرد که آمریکا بخش بزرگی از هزینه های ناتو برای حمایت از کشورهایی که در مقابل به هزینه ایالات متحده تجارت انجام می دهند را پرداخت می کند. آن ها تنها بخش کمی از این هزینه ها را پرداخت می کنند و به ما می خندند.

ترامپ: رفتار اروپا با ما ناعادلانه است

رئیس جمهور آمریکا همچنین تاکید کرد که ما با هزینه های مالی بالا از اروپا حمایت می کنیم و در مقابل در زمینه تجارت به صورت ناعادلانه با ما رفتار می شود. تغییرات در راه است.

دونالد ترامپ از زمان روی کار آمدن به عنوان رئیس جمهور آمریکا مرتبا بر کشورهای عضو ناتو فشار وارد می کند تا هزینه های دفاعی خود را به 2 درصد تولید ناخالص ملی افزایش دهند.

البته در آلمان در این باره اختلاف نظرهای زیادی وجود دارد.

ترامپ قبل از سفر به سنگاپور ، قبل از موعد مقرر نشست سران جی 7 در کانادا را ترک کرده و بیانیه پایانی این نشست را در اعتراض به برخی اظهارات نخست وزیر کانادا رد کرده بود که این مسئله خشم سران اتحادیه اروپا را برانگیخت.

ترامپ در پیام توئیتری خود همچنین یک بار دیگر از تصمیمات تعرفه‌ای خود در قبال اروپا دفاع کرده و اظهار داشته بود که متاسفانه ما نمی توانیم اجازه دهیم که دوستان و یا دشمنان ما در زمینه تجاری از ما سوء استفاده کنند. برای ما کار آمریکا باید در اولویت باشد.

افزایش تعرفه 25 درصدی

  "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور آمریکا اخیرا بی آنکه پیام توئیتری بنویسد و یا شخصا اظهار نظری کند این بار "ویلبور راس"، وزیر تجارت خود را جلو فرستاد و از این طریق اعلام کرد که بر روی تمام واردات فولاد از اتحادیه اروپا و همچنین کانادا و مکزیک که تا به حال از این جریمه ها معاف بودند یک تعرفه گمرکی 25 درصدی و برای آلومینیوم 10 درصدی وضع خواهد کرد.

واشنگتن در ماه مارس این کشورها را از پرداخت تعرفه های گمرکی به صورت موقت معاف کرده بود. این معافیت در ساعت 6 بامداد اول ژوئن ( 11 خرداد) به وقت اروپای مرکزی به پایان رسید.

این تصمیم ترامپ با واکنش های شدیدی از طرف بسیاری مقامات اروپایی روبرو بوده است.