قطر در بیانیه‌ای با اشاره به شکایت از امارات به دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه، تأکید کرد که اقدامات امارات تأثیرات مخربی بر حقوق قطری‌های مقیم این کشور دارد.

به گزارش مرو نیوز،  به نقل از رویترز، دولت قطر در بیانیه ای  به برخی اقدامات تبعیض‌آمیز امارات علیه قطری‌ها از جمله اخراج آنها از این کشور و ممانعت از ورود آنها به امارات اشاره کرده است.

 این دولت در بیانیه‌ای با اشاره به شکایت از امارات به دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه، تأکید کرد که اقدامات امارات تأثیرات مخربی بر حقوق قطری‌های مقیم این کشور دارد.

چهار کشور عربی (مصر، عربستان، امارات و بحرین) از یکسال قبل روابط دیپلماتیک خود با قطر را به بهانه حمایت این کشور از تروریسم قطع کرده و تمامی گذرگاه‌های زمینی، هوایی و دریایی را به روی قطر بسته‌اند و ازسرگیری روابط خود با دوحه را به پذیرش شروط ۱۳‌گانه خود از سوی قطر از جمله کاهش روابط این کشور با ایران و قطع حمایت از حماس و اخوان‌المسلمین و نیز تعطیلی شبکه الجزیره، منوط کرده‌اند.

بحران قطر هفته پیش وارد دومین سال شد در حالیکه هیچ نشانه‌ای دال بر حل قریب‌الوقوع این بحران وجود ندارد و در همین راستا قطر اخیرا اعلام کرد که کالاهای تولید چهار کشور مذکور را از بازارهای خود جمع کرده‌ است و از سوی دیگر همزمان با انتشار خبر مربوط به تصمیم خرید برای خرید سامانه موشکی اس ۴۰۰ از روسیه، عربستان سعودی به اقدام نظامی علیه قطر تهدید کرده است.