وزیر خارجه روسیه همچنین اعلام کرد : درنشست نرماندی مسئله آزادی زندانیان در دو کشور روسیه و اوکراین بررسی و قرار شد .

به گزارش مرور نیوز،  به نقل از خبرگزاری «تاس»، "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه در پایان نشست وزیران کشورهای عضو «گروه نرماندی» (روسیه، اوکراین، فرانسه و آلمان) در برلین اعلام کرد:  وزرای خارجه گروه نرماندی بکارگیری اقدامات خاص به منظور عادی سازی اوضاع امنیتی در منطقه دونباس را مورد تبادل نظر قرار دادند.

وی گفت: این نشست بسیار مفید بود، هرچند نتوانست همه مشکلات مربوط به اجرای توافقات مینسک در مورد حل و فصل مناقشه داخلی در اوکراین را حل و فصل کند.

لاوروف در گفت‌و‌گو با خبرنگاران یادآور شد که وزیران خارجه این گروه یک بار دیگر اوضاع در زمینه امنیتی و در زمینه اصلاحات سیاسی، اقتصادی و مشکلات انسانی را مورد بررسی قرار دادند.

لاوروف افزود: «ما این نکته را مورد توجه قرار دادیم که رهبران گروه نرماندی در سال 2016شخصاً به بررسی اوضاع در این منطقه پرداخته و توافق کردند که در سه نقطه مسکونی بزرگ در این منطقه نیروها و تجهیزات نظامی خارج شوند، ولی این توافق تاکنون اجرا نشده است.»

وزیر خارجه روسیه همچنین اعلام کرد که در این نشست مسئله آزادی زندانیان در دو کشور روسیه و اوکراین بررسی و قرار شد تا دو طرف نقشه راهی برای حل و فصل  مشکلات انسانی مربوطه و آزادی زندانیان طراحی ‌کنند.

به گفته وی، این مسئله در جریان گفت‌وگوی تلفنی اخیر پوتین و پروشنکو نیز مورد بررسی قرار گرفته بود.