وزارت بهداشت یمن آمار جدید از کشته شدگان جنگ یمن در سه سال را ارائه داده و سکوت سازمان ملل در قبال این جنایات را محکوم کرد.

به گزارش مرور نیوز، به نقل از المسیره، وزارت بهداشت یمن از افزایش شمار شهیدان و زخمی شدگان جنگ ضد یمن به ۳۵۲۹۷ نفر از آغاز یورش به یمن در ۲۵ مارس ۲۰۱۵ خبر داد.

 رد ادامه این گزارش آمده است: در میان شهیدان ۲۲۳۰ کودک و در میان زخمی شدگان ۳۲۴۸ کودک وجود دارد. تعداد افرادی که بر اثر حملات معلول شده اند ۲۰۸۱ نفر است. 

این آمار نهایی نیست؛ تداوم حملات جنگنده های ائتلاف ضد یمن به مراکز درمانی که آخرین آن هدف قرار دادن مرکز درمان وبا در عبس در استان حجه متعلق به سازمان پزشکان بدون مرز بود محکوم است. این ششمین بار است که سازمان پزشکان بدون مرز هدف قرار می گیرد. هدف قرار دادن مرکز درمانی وبا در عبس مغایر با قوانین بین المللی است.

بر اساس این گزارش؛ وزارت بهداشت یمن، سکوت سازمان ملل در قبال این جنایات را محکوم و تاکید کرد: این اولین بار نیست که دشمن مراکز و زیرساختهای بهداشت و درمان را هدف قرار می دهد و بیش از ۴۰۰ مرکز درمانی از جمله مراکز درمان وبا هدف قرار گرفته اند. دشمن مسئول نابودی فعالیت های مبارزه با بیماری های واگیر از جمله وبا در یمن است. توقف خدمات رسانی بهداشتی به همه گیر شدن بیماری وبا در سال ۲۰۱۸ منجر می شود. دشمن مسئول تبعات هدف قرار دادن سازمان های بین المللی از جمله سازمان پزشکان بدون مرز و صلیب سرخ است. این حملات نشان می دهد که ائتلاف ضد یمن به دنبال نابودی همه مظاهر زندگی در یمن است.

وزارت بهداشت یمن بیان کرد:  از سازمان پزشکان بدون مرز می خواهیم که به خدمات رسانی خود ادامه دهد به ویژه که ساکنان عبس در استان حجه در غرب یمن به آن نیاز دارند.