سخنگوی ارتش یمن از سیاست های آمریکا انتقاد کرده و عنوان کرد: آمریکا با خون مردم یمن در خلیج فارس تجارت می کند.

به گزارش مرور نیوز، سرلشکر شرف لقمان گفت: ما از مدتی پیش آمریکا را مسئول عواقب احتمالی ناشی از چنین عملیات متجاوزان دانسته‌ایم. آمریکا در مقابل کسب دلارهای کشورهای عرب حوزه خلیج فارس با خون یمنی ها تجارت می کند.

سرلشکر شرف لقمان سخنگوی ارتش یمن عنوان کرد: نبردها از مدتی پیش در جریان است و همه مسیرهای منتهی به بندر الحدیده (از سوی متجاوزان) آزمایش شده است. اگر خواسته باشند به جاده میدی بازگردند، ما در انتظار آنها هستیم و آمادگی زیادی داریم.

سخنگوی ارتش یمن خاطرنشان کرد: صماح الصماد رئیس فقید شورای عالی انقلاب یمن تهدید کرده بود که نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن تنگه باب المندب را خواهند بست و ما همچنین برای جنگ خیابانی و شهری آماده هستیم و در همه سطوح دفاع خواهیم کرد و هرگونه قیمومیت بر بندر الحدیده از طرف شورای امنیت یا نظایر آن را نمی پذیریم. جلوی همگان خواهیم ایستاد.

سرلشکر شرف لقمان درباره آمادگی نظامی در داخل بندر الحدیده گفت: الحدیده شهر بزرگی با سه میلیون نفر جمعیت است و ورود به آن مشکل بزرگی برای ائتلاف متجاوز خواهد بود و در باتلاق آن غرق خواهند شد. این ائتلاف نخواهد توانست به جایی در الحدیده وارد شود زیرا نتیجه چنین کاری به طور قطع به نفع ما خواهد بود زیرا ما آنجا را می شناسیم.

وی گفت: پهپادهای ارتش و کمیته های مردمی یمن چندین عملیات علیه ائتلاف متجاوز سعودی در ساحل غربی یمن یا در داخل خاک عربستان انجام داده اند و آخرین تحولات درباره پهپادها و قدرت موشکی بزودی اعلام خواهد شد و هرگونه اقدام متجاوزان با پاسخ شدیدتری روبرو خواهد شد.

سرلشکر شرف لقمان دروغ پردازی رسانه های سعودی درخصوص بمباران کارگاه تولید پهپاد در شهر صنعا را رد کرد و گفت که نیروهای متجاوز توان رسیدن به کارگاه های تولید پهپاد یا موشک های یمن را ندارد و متجاوزان اقدام به بمباران اردوگاهها و آوارگان می کنند و بعدا در رسانه ها می گویند که مواضع نظامی را هدف قرار داده اند.