وزارت امور خارجه روسیه در تفسیر درباره اعمال تحریم‌های جدید آمریکا اعلام کرد : واشنگتن نمی‌تواند با تشدید اقدامات محدودکننده، این کشور را وادار سازد تا خطی مشی سیاست خارجی خود را تغییر دهد.

به گزارش مرور نیوز،  به نقل از خبرگزاری «تاس»، در بیانیه ای عنوان کرد: مقامات دیپلماتیک روس، تلاش‌های مداوم آمریکا برای دشمن نشان دادن روسیه را بی نتیجه نامیده و خواستار آن شدند که به جای این اقدامات با چالش‌های واقعی مبارزه شود.

وزارت امور خارجه روسیه در تفسیر درباره اعمال تحریم‌های جدید آمریکا اعلام کرد که واشنگتن نمی‌تواند با تشدید اقدامات محدودکننده، این کشور را وادار سازد تا خطی مشی سیاست خارجی خود را تغییر دهد.

در این بیانیه آمده است: نتیجه تحریم‌های جدید مانند دفعات قبلی صفر خواهد بود و تلاش واشنگتن برای وادار ساختن روسیه به تغییر خط مشی مستقل خود در عرصه بین‌المللی راه به جایی نخواهد داشت. البته آمریکا همچنان تلاش خود برای منزوی ساختن،توهین بر اساس توهمات و ایفای نقش ژاندارم جهانی ادامه می‌دهد و با هر یک از این تلاش‌های بی نتیجه، تنها بیش از پیش ناتوانی خود را نشان می‌دهد.

در وزارت خارجه روسیه به این نکته نیز توجه شده که آمریکا برای دومین بار متوالی تحریم‌های مضاعفی را علیه شهروندان و شرکت‌های روسی، آن هم در آستانه بزرگترین جشن‌های ملی روسیه (یعنی در آستانه روز پیروزی و روز ملی روسیه)اعمال کرده و این اقدام غیردوستانه و غیرمحترمانه، همواره مورد نظر مقامات مسکو خواهد بود.

لازم به یادآوری است که روز دوشنبه "استیون منوچین" وزیر خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که سه شهروند روسی، سه شرکت و دو موسسه مرتبط با آنها در روسیه که در زمینه فناوری اطلاعات فعالیت دارند در فهرست تحریم‌های جدید این کشور قرار گرفته‌اند.

به گفته وی، آنها برای امنیت آمریکا و متحدانش تهدید به شمار می‌روند.