سفیر روسیه در آمریکا گفت: روسیه کشوری مسئولیت‌پذیر در عرصه بین‌المللی است و همواره تمامی ضوابط بین‌المللی را رعایت کرده است.

به گزارش مرور نیوز،  روزنامه «ایزوستیا»، چاپ مسکو نوشت: "آناتولی آنتونوف" سفیر روسیه در آمریکا روز گذشته (سه شنبه) در سخنرانی در مراسمی در سفارت این کشور در واشنگتن به مناسبت «روز ملی روسیه» اعلام کرد: اهداف روسیه کامل قابل درک هستند، این اهداف شامل تامین امنیت مطمئن مرزهای این کشور ایجاد شرایط مطلوب خارجی برای حل و فصل توسعه داخلی است.

 وی افزود: روسیه کشوری مسئولیت‌پذیر در عرصه بین‌المللی است و هرگز اراده و ارزش‌های خود را بر کسی تحمیل نمی‌کند و همواره تمامی ضوابط بین‌المللی را رعایت کرده است.

وی همچنین یادآور شد: 12ژوئن تاریخی است که تغییرات اساسی در روسیه رخ داده و باعث شده این کشور راه خاص خود در جهت ایجاد خط مشی جدید اقتصادی و سیاسی را پیدا کند. البته ما برای رسیدن به تمامیت ارضی کشور و حفظ ارزش‌های خود، استحکام همبستگی داخلی چالش‌های بسیار زیادی را پشت سر گذاشته‌ایم و توانسته‌ایم به رغم شرایط دشوار سیاسی و اقتصادی خارجی، کشور را به توسعه پایدار رسانده و انگیزه محکمی برای اعتماد به نفس مردم خود ایجاد کنیم.

این دیپلمات بلندپایه افزود: ما علاقمندیم تا روابط قابل پیش بینی و باثباتی را با ایالات متحده داشته باشیم. چرا که بر این عقیده هستیم که روسیه و آمریکا می‌‌توانند اقدامات زیادی برای تقویت صلح و امنیت بین‌المللی انجام دهند و این همکاری باعث خواهد شد که دو کشور به طور موثرتری به چالش‌های مشابه و مشترک پاسخ دهند.

روز سه شنبه (12ژوئن) در روز ‌ملی روسیه، بیش از 7میلیون نفر از مردم این کشور در جشن‌های برگزار شده برای بزرگداشت این روز شرکت کردند.