رویترز در گزارشی نوشت: رهبران جمهوریخواه از ترامپ خواسته اند تا برای برداشتن گام های آینده در قبال کره شمالی بسیار محتاط و مراقب باشد.

به گزارش مرور نیوز، رویترز نوشت: گرجه رهبران جمهوریخواه از مواضع ترامپ در قبال کره شمالی و دیدار وی با کیم استقبال کرده اند ولی نگرانی خود را نسبت به ابهامات موجود در توافقنامه ای که در این دیدار به امضای دو طرف رسیده، ابراز داشته اند.

اگر چه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا معتقد است که دیدارش با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی یک لحظه بسیار مهم در تاریخ جهان بوده است ولی رهبران حزب جمهوریخواه نسبت به نتایج این نشست به شدت مشکوک هستند.

رهبران جمهوریخواه از ترامپ خواسته اند تا برای برداشتن گام های آینده در قبال کره شمالی بسیار محتاط و مراقب باشد.

جان کندی سناتور جمهوریخواه در این باره گفت: این مهم است که ما این واقعیت را فراموش نکنیم که رهبر کره شمالی یک آدمکش است، وی قاتل مردم کره شمالی است. تعامل و برخورد منطقی با چنین شخصی مثل این است که بخواهید با دست به کوسه غذا بدهید. این بدان معنا نیست که این کار شدنی نیست ولی باید بسیار محتاط و مراقب باشید.

این در شرایطی است که به نظر می رسد جمهوریخواهان به طور کامل از رویکرد ترامپ در قبال کره شمالی و تعامل با رهبر این کشور حمایت نمی کنند.

مارکو روبیو دیگر سناتور جمهوریخواه نیز از برخورد آرام ترامپ با رهبر کره شمالی به شدت انتقاد کرده است.

ترامپ در مصاحبه با صدای آمریکا رهبر کره شمالی را یک آدم بامزه توصیف کرده است که عاشق مردم کشورش است.

روبیو: اون بی استعداد است

روبیو با انتشار پستی در توئیتر نوشت: کیم جونگ اون اصلا یک آدم با استعداد و باهوش نیست. او رهبری کره شمالی را از پدر و پدر بزرگش به ارث برده است. او یک کلاهبردار واقعی است که در هیچ گونه دموکراسی قادر به انتخاب شدن نیست.

سابقه تاریخی نشان می دهد که جمهوریخواهان آمریکایی مواضع بسیار سختگیرانه ای در قبال کره شمالی اتخاذ کرده اند. حتی ترامپ همین چند ماه پیش در آستانه جنگ هسته ای با کره شمالی قرار گرفته بود.

جمهوریخواهان آمریکایی بر این باورند که دولت ترامپ باید همچنان فشار بر کره شمالی را حفظ کند تا پیونگ یانگ صداقت خود را نشان دهد.

پل رایان رئیس کنگره آمریکا نیز تاکید کرد: ما همواره باید در باره این مساله شفاف و روشن باشیم که در حال برخورد و مواجهه با یک رژیم آدمکش هستیم که سابقه طولانی از قتل و آدمکشی دارد. تنها زمان نشان خواهد داد که آیا کره شمالی این بار جدی است یا نه. ما باید در عین حال حداکثر فشار اقتصادی را حفظ کنیم.

رویترز افزود: سیاست خارجی دولت ترامپ می تواند بر نتایج انتخابات میان دوره ای کنگره تاثیرگذار باشد.

دموکرات ها نیز به شدت از سیاست و راهبرد ترامپ در قبال کره شمالی انتقاد کرده و بر این باورند که ترامپ با موافقت با لغو مانورهای نظامی مشترک با کره جنوبی ، عملا اهرم فشار در مذاکرات را از دست داده است و در مقابل هیچ گونه ضمانت روشن و قاطعی از کیم نگرفته است.